lördag 18 maj 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Titta så fint det blev med markiserna! Jag är verkligen stolt över att ha lärt upp snickare Christer så bra att han till och med kan sätta upp markiser.  Nu behöver inte mina kompisar i karantän svettas mer.

Ser ni också att våra fönster på övervåningen är mycket finare än de på undervåningen? Jag har nämligen jamat till om att vi ska ha nya fönster. Till höger ser ni vår fina brandtrappa. Jag hoppas att ingen ska behöva använda den nån gång, men det är bra att den finns där.

I morgon är det öppet hus igen. Får se om mina mattar kommer då. De var här i torsdags och hälsade på mig.

13 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Han är duktig han Christer, ja, under din tassledning förståss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jag ska faktiskt avslöja att Christer klarar LITE utan min hjälp, men om han hade klarat markiserna - mjaaau, det är tveksamt.

      Radera
  2. Så bra det blev! Du får nog besök imorgon också, de längtar nog lika mycket efter dig som du efter dem! NOsbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det blev jamarbra! både snyggt och effektivt.

      Radera
  3. Det blev jamarfint, vi visste väl att Christer skulle klara det med din tassledning.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja Christer är väldigt duktig. Jag behöver bara peka lite med tassen så förstår han hur han ska göra.

      Radera
  4. Jamars fint det blev.
    Duktig han är den däringa Christer.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, Christer är den bästa snickare som finns!

      Radera
  5. Jamarns så fint ni har det med markiser och nya fönster! *stora ögon* Det märks att det varit en klok katt som varit med och bestämt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jaså, märks det ända ut på utsidan av huset? Jo, det borde det förstås göra.

      Radera
  6. Blev jamarns såååå tjusigt med nya fönster och markeriser :)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...