måndag 13 maj 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har jag läst en tidningsartikel   som jag tyckte var väldigt bra. Det verkar som om många i Göteborgstrakten engagerat sig för att få fast den som mördade katter där. Tänk om sånt kunde sprida sig i hela landet.

Jag menar inte att man skulle behöva vänta på att det går så långt att katter mördas, det borde räcka att de överges eller behandlas illa på andra sätt. Tänk om en hel armé skulle ge sig ut och leta efter de som flyttar ifrån en katt! Sen kunde TV vara där och göra repårtasch som de kunde sända i TV så alla fick se hur de åker fast som övergett eller skadat sin katt.

Jag tror ett sånt program skulle få jamarmånga tittare, och sen skulle de få pris för bästa TV-program och så vidare. Och det bästa av allt vore förstås om de som är dumma mot katter skulle sluta med det, för annars skulle alla i hela världen få se hur dumma de varit.

För övrigt är det min tassfotograf Klosterkatternas matte, som tagit dagens bild!


12 kommentarer:

  1. Det var en jamarbra artikel! Kanske kan den få några att tänka till, hoppas det. Det bara MÅSTE gå att göra ALLA katter värdefulla, och jag hoppas att det ändå går framåt, om än med pyttemyrsteg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vi måste uppmuntra alla försök att göra livet bättre för alla katter. Varje försök är värt uppmuntran.

      Radera
  2. Vi håller med. Det borde inte krävas att vi katter ska bli torterade för att folk ska engagera sig. Tänk om dummisar som överger oss katter, skulle bli jagade på samma sätt som den här dummisen, då skulle nog folk kanske tänka sig för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja, alla knep för att få människor att visa respekt och empati för oss katter bör uppmuntras.

      Radera
  3. Vi tror också att ett sånt program skulle göra succé och få jamarhöga tittarsiffror!
    Klosterkatternas matte är en jamarbra tassfotograf!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, hoppas nån gör ett sånt program för att hjälpa oss.

      Radera
  4. Injamar att det är en jättebra idé med ett sådant program. Såsmåningom kommer nog fler att förstå även om det går långsamt nu. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det måste bara gå att får människor att inser att vi är värdefulla!

      Radera
  5. Håller så jamars med, att det är en jättebra idé med sådant program. Då skulle vissa *dummisar* förstå vad som skulle hända dom om dom skulle göra oss katter illa :(

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, ja och tyvärr behöver vissa dummisar hängas ut för att de ska förstå att de gör fel.

      Radera
  6. Fantastisk idé, tänk, vilken effekt det skulle få om massor av människor och katter gav sig ut och sökte upp svikarna. Och sedan visa dem i tv... tanken svindlar...
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, jag tror ett sånt program skulle ge effekt!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...