måndag 22 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Ja, nu börjar det bli vardag här på nya katthemmet. Det är bra det också, även om det är kul när det kommer en massa människor och besöker mig och mina kompisar. 

Idag har jag dirigerat blogghjälpen och flera andra snälla människor till gamla katthemmet. Jag har ju jamat så mycket om bygget av nya katthemmet och hur kul det har varit. Men nu är det ju faktiskt så att gamla katthemmet ska tömmas också. Det tycker inte blogghjälpen alls är lika roligt som att bygga nytt, men jag har jamat att det måste göras också.

Hon har klagat över att det är så mycket saker vi samlat på oss under åren. Så har hon sagt att vi ska försöka att bara spara sånt vi använder på nya katthemmet och försöka undvika att ta med såna där bra-att-ha-grejer som vi kanske aldrig använder.

Nu ska jag summera senaste dagarna intryck Om nån vill läsa artikeln i tidningen metro idag så kan ni göra det här: Metro.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker det har varit bra artiklar om er och ert nya katthem! Men så är det också ett väldigt fint hem, bebott av fina katter! Och när det gäller gamla saker som samlats på hög, är jag helt säker på att du är helt oskyldig! Men jag undrar just över godiset som ni aldrig får, kan det ligga gömt där månntro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tror du det kan ligga kvar där *stora ögon*? Kanske bäst jag följer med tillbaka dit och kontrollerar.

      Radera
  2. Här jamar vi som Gustav, det har varit väldigt bra artiklar och radioreportage om katthemmet! *kurr* Vi håller tassarna för att det gör att många snällisar kommer på att de vill bli kattägda.
    Matte tycker att det bästa med att flytta är att man blir tvungen att rensa och göra sig av med allt man inte använder. Det känns så bra efteråt tycker hon.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag har instruerat blogghjälpen att hon ska kasta massa saker som jag inte har användning för.

      Radera
  3. Bra-att-ha-grejer har en tendens att bara bli liggande, så det är bäst att de får ligga kvar på gamla stället. Matte läste om er i Metro igår. Bra skrivet och fina bilder. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, fast problemet är bara att det kanske inte får ligga kvar på gamla stället utan att vi måste ta tass om allt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...