torsdag 18 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Vilken dag! Först blev jag intervjuad av blogghjälpens favvoreporter på Radio Stockholm, Anders Hildemar Olsson. Ni ser på bilden att han intervjuar mig. Jag berättade mycket för honom om hur vi har det på katthemmet. Han berättade att han hade en katt på 17 år som heter Astrid. Fast hon hade flyttat till hans dotter nu, men hon hade det jättebra där. 

Om ni vill titta på bilden som Anders Hildemar Olsson, eller Anders H som jag brukar kalla honom nu när vi är kompisar, så kan ni följa den här länken:  SR P4

Om ni vill lyssna på reportaget kan ni klicka på Lyssna som finns till höger  på hemsidan, sen kan ni dra fram tidmätaren till ca 35 minuter. Sen får ni höra om mig och mina kompisar.

Nu trodde jag ju att jag skulle få lite lugn och ro i morgon för att förbereda öppnandet på lördag och söndag. Tji fick jag. Här är det bara att kavla upp pälsen igen, för i morgon kommer tidningen Metro hit för reportage! Men nu är jag ju väldigt medievan, så det ska nog gå bra.

18 kommentarer:

  1. Tänkte lyssna på reportaget, men min dator är litet sjuk idag och vill inte öppna några länkar. Ska lyssna när den blivit frisk. Och tänk att du blivit intervjuad av en radioreporter! Respekt, alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, du kanske måste laga datorn själv? Vill du låna min hammare och spik som jag hade när jag lagade kattlimmon?

      Radera
  2. Oj, så mycket du har att stå i, Freddy. Fullt upp! Vi var inne och lyssnade på radioinslaget. Så bra! Tyckte du hade förberett blogghjälpen och den andra (som vi tror heter Kerstin) på ett föredömligt sätt. Bra jobbat! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, jag tränade de så mycket jag hann. Sen hade jag ju uppsikt över hela intervjun också.

      Radera
  3. Mjau, vi ska lyssna på det däringa radioprogrammet. Låter jamars intressant.
    Tass tass

    SvaraRadera
  4. Toppen att ni får så mycket uppmärksamhet! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi är jamarglada och tacksamma över den uppmärksamhet vi fick. Hoppas det betyder att många fler katter får bra hem snart.

      Radera
  5. Coolt att du blivit intervjuad av SR !
    Ska lyssna på den när jag sitter vid riktiga datorn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, visst var det coolt. Hoppas det snart blir fler intervjuer.

      Radera
  6. Vilken jamarkul intervju! Det märktes verkligen att du har jobbat hårt med förberedelserna. Du börjar bli en riktigt känd mediakatt!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, jag har bett blogghjälpen skaffa solglasögon åt mig.

      Radera
  7. Skojigt! Matte höll på att ramla av stolen en stund, hi hii.
    Du håller på att bli en megakändis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, ja både din matte och husse var ju med på ett hörn in intervjun.

      Radera
  8. Härligt med en positiv journalist! Toppenkille!

    Xatippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, jag tycker han är bästa repårtern i hela världen!

      Radera
  9. Tänk att du är en sådan kändiskatt! *stora ögon* Du tog väl upp problemet med den snåla tillgången på gottisar, va? Sånt är ju jätteviktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det var precis det jag talade med Anders H om. Han var väldigt förstående.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...