tisdag 16 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag är nog alla som var på Kjelle Bus kalas igår lite trötta.  Jag är mest trött i tassarna. Det var ett evigt dansande hela kvällen ända till fram på småtimmarna. Men sen somnade jag i kattlimmon på hemvägen så jag var ganska pigg när vi kom tillbaka till katthemmet.

Då satte jag igång att läsa på fejsbok. Där hittade jag en sak som jag tyckte verkade jamarbra. Fast det var på utrikiska så jag var tvungen att översätta det till jamiska:




JAG ÄR EN FÖR-ALLTID-KATT
Jag är inte katten du skaffar i väntan ”på den rätta”
Jag är inte katten du överger om jag blir sjuk och behöver hjälp
Jag är inte katten du har tills du får en baby
Jag är inte katten du har tills du tröttnar på mig
Jag är inte katten du har tills du ska flytta
Jag är inte katten du har tills du inte har tid
Jag är inte katten du har tills jag börjar bli gammal

Om du inte kan ge mig ett för-alltid-hem, då är jag inte din katt. Så enkelt är det.


 

15 kommentarer:

  1. Det tassar jag under på! Med alla fyra tassarna! Tar med svansen också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gustav. Då vet jag att det var OK.

      Radera
  2. Svar
    1. Pelle, det kan inte påpekas nog ofta.

      Radera
  3. Jättebra och viktiga ord!!!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja det är viktigt att påminna vissa om detta.

      Radera
  4. Mjau, det var ett kul party som vanligt. Det är alltid trevligt att träffa bloggande katter.
    Den där dikten är jättefin och jätteviktig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det ger så mycket att träffa likasinnade, eller hur?

      Radera
  5. Helt klart klokt jamat och så viktigt! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det tråkiga är att vissa behöver påminnas om sänt här.

      Radera
  6. Jamarns vad bra skrivet! Det skriver vi också under med alla tassarna.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag tror alla vi hemlösa eller före detta hemlösa katter skriver under på det här.

      Radera
  7. Mjau, så trevligt vi hade på Kjellebus födelsedags kalas, men visst blev vi trötta efteråt.
    Skriver oxå under på den fina och bästa texten
    Viktig är den oxå.

    Tasskram till dig du fina katt.
    Vi håller tassarna att du framöver får ett alldeles eget hem snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, klart vi blev trötta. Det var ju inte en lugn stund. Men kul hade vi!

      Radera
  8. Vilken klokskap Blogghjälpen hittade på FB :)
    Den skriver jag också under på !
    Tack för att ni alla kom på mitt födelsedags party , det var jamarns skoj :)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...