söndag 24 mars 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har det varit lite avslaget här.  Både jag och mina kompisar har tagit det lugnt och vilat lite efter gårdagens möte. Vi tyckte alla att det visserligen innebar mycket arbete för oss, men att allt gick ju bra. Vi hade ett extra möte när alla hade gått på kvällen och då bestämde vi att alla volontärer och alla som hjälpt oss på andra sätt ska få medaljer av oss. Vi ska bara se om vi får tag i några först.

Idag har det varit öppet hus för första gången på det nya katthemmet. Det kom inte så många, men de som kom tyckte vi hade det fint.

Blogghjälpen kom in till mig och vi jamade en ganska lång stund. Hon hade med sig godis också, fast som vanligt var det alldeles för lite.

Nåjam, bättre med lite godis än ingen alls.

9 kommentarer:

  1. Man KAN få ont i magen av för mycket godis. Lagom är alltid bäst ;-)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, visst är lagom bäst, men blogghjälpen och jag har olika uppfattning om vad som är lagom förstår du.

      Radera
  2. Vilken underbar bild på dig! Bra idé att ge alla volontärer medaljer! Hoppas på fler besökare på nästa öppet hus.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja de är värda medaljer tycker jag. De hjälper oss jamarmycket.

      Radera
  3. Förstår att ni är lite matta i tassarna efter all uppståndelse. Ta ett par dagars semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, önskar jag kunde det, men det är alldeles förmycket kvar att göra innan jag kan ta semester.

      Radera
  4. Det verkar ha hänt mycket på katthemmet hela helgen. Gott med godis, men alla tvåbeningar verkar ha så knasigt ögonmått när det gäller gottisar. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, undrar om det skulle hjälpa att skicka blogghjälpen till ögonläkare?

      Radera
  5. Findus,Isak och Rasmus, visst har de konstiga ögonmått? Undrar om blogghjälpen satt glasögonen bak-och-fram?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...