fredag 15 mars 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Nu börjar det bli körigt här på katthemmet. Alla vi katter har börjat förbereda oss för flytten.  Eftersom jag är bloggkatt är det många som frågar mig om olika saker och det är klart att jag hjälper mina kompisar. Vi kommer nog att ha ett flyttmöte i början på nästa vecka.

Samtidigt har jag jamat till dem att ta det lugnt. Även om vi katter naturligtvis är de som vet hur allt ska gå till vid flytten, har jag jamat att tvåbeningarna får ta hand om det praktiska. Man tycker ju att de kan göra något?

I helgen ska många hjälpa oss att göra det sista på katthemmet. Det kommer naturligtvis bli en del jobb kvar när vi flyttat över, men vår supersnickare Christer och alla andra som hjälpt oss har lovat att inte överge oss bara för att vi flyttat. Det känns tryggt.

9 kommentarer:

  1. Wow , tänk att det är så nära flytt! Häftigt och lite läskigt även om det blir jättebra! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst är det lite läskigt samtidigt som det är jamarbra! Fast det blir mycket att göra nu.

      Radera
  2. Nästa vecka!? Det är ju inte långt alls! Tänk så mycket nya dofter och intressanta saker ni kommer få utforska. Hur spinnande som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det kommer bli väldigt mycket jobb den närmaste framtiden. Men det ska vi klara av.

      Radera
  3. Känns skönt att veta att du har koll på läget i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, klart man har. Det är ju en bloggkatts främst plikt här på katthemmet.

      Radera
  4. Oj vad spinnande! Förstår att du har tassarna fulla nu med allt planerande och alla frågor som skall ha svar.
    Tänk vilken tur de har att du håller koll på allt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, jag hinner knappt sova allt nu. Mycket planering är det.

      Radera
  5. Mjausan, så spinnade det ska bli när ni har flyttat klart, tassarna upp!
    Tur att ni har så bra hjälp av alla dom som hjälper er, så det går frammåt.

    Tass tass

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...