torsdag 7 februari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag har det varit jäktigt.

Först har jag hjälpt blogghjälpen att förbereda ett möte med Svekatt. Det händer mycket där.  Det som är bra är att de tar tass om frågor som man inte riktigt hinner med på katthemmen. Där har man ofta mer än nog med att ta hand om det dagliga, som att städa burar, ge oss mat, se till att vi får vettishjälp o s v.

Men ibland behövs kontakt med myndigheter också. Eller så behöver man ta hand om så många katter så att det inte räcker att ett enda katthem kan ta in dom. Då försöker ibland Svekatt att få flera katthem att hjälpa till.

Sen har jag så klart jobbat vidare på min deckare. Snart ska ni få läsa nästa kapitel. Ibland blir jag nästan rädd själv när jag skriver ner fortsättningen. Men jag vet ju att allt ordnar sig till sist.

12 kommentarer:

  1. Även författare måste förstås ibland syssla med andra viktiga saker. Och Svekatt är en Mycket Viktig Sak. Men jag längtar efter nästa kapitel, det är den bästa bok jag läst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, åh, tycker du att det är den bästa bok du läst *stolt*.

      Radera
  2. Mjausan, vi jamar som Gustav, att den däringa boken du håller på med, är den bästa bok vi ngn sin har läst, Tassarna upp!

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, vad kul att ni gillar den!

      Radera
  3. Oh, nu har vi läst ikapp alla kattitel och det är jamarspinnande! Vilka kattaktärer du har beskrivit!
    Det är ju SÅNT HÄR matte borde tassa ner i tidningar istället för sånt där som hon jamar om.

    Här har du verkligen något stort på gång Fortuna! :D
    Ser verkligen fram emot fortsättningen.

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linnsen, ja det vore väl bra om tidningarna skrev om deckare istället för om mycket annat som skrivs?

      Radera
  4. Instämmer helt med Katten Gustav!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, hi-hi, vad kul att ni gillar min deckare.

      Radera
  5. Så bra att Svekatt finns, ibland vet ju så att jama inte den ena tassen vad den andra gör, och då behövs det en övertassande organisation som kan se till att alla krafter blir toppimalt... moppitalt... äsch... utnyttjade på bästa sätt!
    Antassande deckaren: Den som väntar på något gott... och så vidare :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, jag tycker Svekatt är jamarbra. Sen är det synd att en del tror att Svekatt kan göra ALLT, men man måste ju inse att det bara är volontärer där också som har andra jobb och ofta egna katthem att ta hand om.

      Radera
  6. Skönt att höra att det kommer lösa sig. Vi är väldigt nervösa över hur fortsättningen blir i den spinnande deckaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, klart det är nervöst för er läsare, men lita på mig!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...