onsdag 9 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Eftersom jag jobbar  och bor i vaktmästarburen här på katthemmet har jag inget fönster som jag kan se ut genom. Jag ser däremot ut i korridoren (den är bakom mig på bilden) och jag har totalkoll även på alla kompisar i mitt rum.

Jag har hört att det var trist väder idag, men då är det ju jamarbra att inte kunna se det. I min bur är det alltid fint väder. Och ännu finare är det så klart när man har fått en intresseanmälan.

Nu vet jag inte hur lång tid det tar innan jag får flytta hem, men bara vetskapen om att man är efterlängtad nånstans gör livet ljusare. Jag hoppas att min matte och husse snart kommer till katthemmet och tar ett kattpass som de ofta gör. Då får jag gosa ännu mer med dem. Tänk så livet kan ändras. Först vara offer för en dum sparkgubbe, sen få komma till katthemmet och sen få en intresseanmälan och så småningom få flytta till de man tycker om! Måtte matte och husse snart få en lägenhet som vi kan flytta in i. Jag tycker livet är jättekul nu.

12 kommentarer:

  1. Lycka till, hoppas att det blir snart!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, det hoppas jag också!

      Radera
  2. Även om du inte har ett fönster, har du ju mycket intressant att spana på ändå. Det är det viktigaste. Om man inte har möjlighet till det blir livet väldigt långtråkigt. Gissar det händer en hel del utanför din bur, så du har nog fullt upp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det är inte en lugn stund där!

      Radera
  3. Vi är så glada för din skull, hoppas nu att den där bostadsfrågan löser sig fort.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag uppmanar alla som kan hjälpa oss att hitta en lägenhet snabbt att kontakta mig!

      Radera
  4. Grattis till intresseanmälan! Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, tack! Det är det bästa som hänt hittills.

      Radera
  5. Jamarns så kul att du fått en intresseanmälan redan. Förstår att allt känns mycket bättre nu. *buffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja, nu väntar jag bara på att få flytta!

      Radera
  6. Åh, så roligt att du redan fått en intresseanmälan! *klappar händer och tassar* Det gick verkligen fort, men antar att tiden kommer att gå vääääldigt saaaakta fram till du får träffa dina människor :-) Men det är härligt att längta också!
    Vi är så ledsna att vi missade din trettondagsfest, förstår att ni hade jamarkul och slog tassarna i taket riktigt ordentligt :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla och Frasse, ja det är ju baksidan på det hela. Men jag är glad åt min intresseanmälan i alla fall.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...