torsdag 3 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Nu har jag börjat mitt jobb som bloggkatt på riktigt. Nu är det skarpt läge!

Idag är det öppet hus. Vem tror ni fixat allt inför det? Jodå, Fortuna förstås. Hoppas det går bra.

Ni kanske inte känner till att jag har ytterligare en ansvarsfull uppgift på katthemmet? Det är nämligen jag som bor i vaktmästarburen! Det är den första buren man ser när man kommer in till katterna på katthemmet och därmed har jag ansvar för allt som sker här. INGET  och INGEN undgår min skarpa blick!

Det är visserligen ganska stressigt ibland, men i mitt jobb är det viktigt att ha totalkontroll.

En bra grej med vaktmästarburen är att nästan alla stannar och snackar med mig innan de går in till de andra katterna. Jag rapporterar naturligtvis allt till mina kompisar så de alltid är uppdaterade på läget.

Nu måste jag ta tass om besökarna. Vi hörs i morgon!

14 kommentarer:

  1. Vaktmästarburen? Oj, det var ett sort ansvar som du har! *imponerad* Jag är säker på att du sköter uppgiften med beröm godkänt, vi har redan sett att du klarar av uppgiften som bloggkatt med glans.
    Idag skällde vi på matte för vi såg att hon helt har glömt beställa en almanacka av er, men nu har hon tassat in pengar.
    Hon måste ju förstå att vi har svårt att klara vår planering här hemma utan en fin almanacka.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, undrar om inte du satt i den också? Eller minns jag fel? Nåjam, det är i varje fall en ansvarsfull uppgift. Kul att matte beställt en almanacka från oss. Hoppas hon blir nöjd.

      Radera
  2. Oj-jam vilket viktigt arbete du har då. *stora ögon* Det måste ju vara precis som att jobba som säkerhetskatt. Vi är alltså kollegor! *sträcker fram tassen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det har du rätt i - jag är ju också säkerhetskatt! *Sträcker fram tassen också*.

      Radera
  3. Det låter VÄLDIGT fint med vaktmästarbur! Men så är det allt också en VÄLDIGT fin katt som ligger där! Vilken fin och blank päls du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, man måste ju se representativ ut när man har ansvar för alla som kommer och går på katthemmet.

      Radera
  4. Hörde av personalen på katthemmet att du verkligen gillar vaktmästarburen senast när jag besökte katthemmet :-)
    Hoppas allt går bra med öppet hus, eller ja det är klart det går bra det är ju du som håller tass om allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, jag stormtrivs i min vaktmästarbostad. Det är NÄSTAN lika bra som ett eget, riktigt hem. Fast bara nästan.

      Radera
  5. Hoppas att det var många besökare idag. Vaktmästarburen är ju ett extra stort ansvar förstår vi så vi gissar att du blir lite trött ibland.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, klart man blir trött när man måste bevaka allt. Fast det är kul samtidigt.

      Radera
  6. Vaktmästarburen, det låter som att du har största ansvaret, mjau Klart du kan vara en jamars bra bloggkatt då, tassarna upp!

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, visst har jag största ansvaret. Det är jamarviktigt att nån sköter min syssla.

      Radera
  7. Oj Oj Oj är det du som bor i Vaktmästarburen , det låter väldans fint och ansvarsfullt !
    Är hel säker på att du sköter det jobbet alldeles purrfekt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det är ett av de viktigaste jobben på hela katthemmet. Man får inte slappa till en endaste minut!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...