tisdag 29 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Igår fick ni som följer min blogg läsa första kapitlet i min kriminalroman "Mysteriet med de mystiska spåren".

Idag har jag tänkt ut fortsättningen, men jag har inte hunnit skriva ner det ännu, så ni får vänta till i morgon med nästa kapitel.

Det är nämligen inte bara att skriva, om nån tror det. Man ska vässa pennan, ta fram sudddigummit (fast jag egentligen inte behöver det), se till att man har papper, se till att blogghjälpen är på plats så hon kan skriva det jag jamar åt henne. Sen måste man ha infiltra...  inspalta..., äsch man måste komma på vad man ska jama också.

Men i morgon kanske det kommer ett nytt kapitel!

13 kommentarer:

  1. Och så fundilera på hur det ska skrivas ner också och så hur boken ska fortsätta. Mycket att tänka på.. Ta tass om er.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det är jättejobbigt att vara deckarförfattere i elitklassen.

      Radera
  2. Jag har stor förståelse för att det tar tid att tassa ner en bok för en seriös författare. Ser i alla fall fram emot fortsättningen, det är SÅ klobitande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, om man inte anstränger sig blir det ju bara trams, och sånt kan jag inte ställe mig bakom!

      Radera
  3. Här ser vi också med spinning fram emot fortsättningen! Det är ingen lätt uppgift du har att skriva klart boken, tur att du är en sån klok missa som klarar att ha många bollar i tassarna samtidigt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja det är tur att man är van att hantera många saker samtidigt. Men det ska gå!

      Radera
  4. Oj hur skall vi kunna vänta tills imorgon! Det är ju så spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, ni måste! Hoppas ni tycker det är värt det.

      Radera
  5. ojoj hur ska vi kunna vänta tills onsdagen, mjau
    nyfikna, *Fniss*
    Blir spinnande att följa fortsättninge.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, ja det kommer bli väldigt spännande kan jag lova.

      Radera
  6. Förstår att det inte bara är att tassa på, man måste veta vad man ska tassa ner också. Du får skaffa dig en sådan där poetisk mus, som de gamla grekerna brukade anlita när inspirationen tröt!
    Ser fram emot fortsättningen på din deckarföljetong.
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, fast min inspiration tryter inte, det är bara det att jag har så mycket annat att göra. Nytt katthem och annat.

      Radera
  7. Ӏ'll be adding my own critique on this as soon as I've loοked іnto it with
    morе cоnsiderаtiοn.
    Just now I'm not certain about it.

    Feel free to surf to my website: long term personal loans

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...