torsdag 17 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. En del av mina kompisar fick flytta till egna hem. Förut brukade jaga bli ledsen när andra flyttade och inte jag, men nu vet jag att jag bara väntar på att mina människor och jag ska få en egen bostad, så flyttar vi alla tre.

Annars är det mycket att göra på katthemmet, både på det nya och det gamla. På det gamla, där vi katter ännu bor, måste vi alla ha hjälp både morgon och kväll. Det är tur att snälla människor hjälper oss. Vi önskar att många fler gjorde det. Vi önskar att många fler förstod hur roligt det är att se varje gång en kisse som haft det kämpigt, får komma till ett kärleksfullt hem.

Men även om alla här gör vad de kan för att undersöka de hem vi  kommer hamna i, så kan det inte hjälpas att det ibland blir fel. En del kanske inte talar sanning, andra har helt enkelt inte råd att ha katt, för vi är inte gratis, och andra har inte förstått riktigt vad de ger sig in på. Men för det mesta blir det som tur är bra.

Nu ska jag jobba lite till med diverse vaktmästarsysslor innan jag somnar. Vi ses i morgon.

8 kommentarer:

  1. Vi tycker det är fruktansvärt när en kisse hamnar fel, men det är tur att det oftast blir bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, vi tycker också det är fruktansvärt när det blir fel, men när det blir rätt blir vi jätteglada.

      Radera
  2. Häärligt att en del av dina kompisar fick flytta till egna hem nu när ni hade öppet hus !
    Jamar som du att det är tur att det finns snälla människor som hjälper till på Katthemmen :)
    Natti Natti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, vi skulle ju inte kunna driva katthemmet utan alla snälla människor som hjälper oss på olika sätt.

      Radera
  3. Hoppas att det blev alldeles rätt hem för dem som flyttade! För din del vet du ju att kommer bli helt rätt! Rätt som det är blir det dags att packa pinalerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, man hoppas alltid att det blir rätt. JAg har redan planerat allt som jag ska packa när den dagen kommer.

      Radera
  4. Härligt att det var flera kompisar som får komma hem. Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är jättekul när nån får ett bra hem. Ju fler katter som får det - desto bättre.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...