torsdag 10 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus igen.  Det är faktiskt första gången som jag anordnat öppet hus utan att vara intresserad av att få en intresseanmälan för egen del. Jag har ju redan en!

Fast det är inte det enda jag sysslat med idag.

Som ni kanske vet la Sippos husse upp en Facebooksida som heter "Rädda Södertälje Katthem". Det var väldigt bra gjort av honom. Vi har haft mycket nytta av den.

Som ni vet är ju katthemmet räddat, åtminstone för en tid. I vår bransch vet man aldrig vad som händer. Om snälla människor plötsligt skulle sluta skänka pengar till katthemmet skulle vi inte klara oss. Men än så länge tror vi att vi ska klara oss, trots att det kostar många pengar att bygga ett nytt katthem, trots att många snälla människor ställer upp gratis och arbetar. Kostnader för material kommer vi i alla fall inte ifrån. Andra saker som golv och ventilation kommer bara det att kosta ca 150 000 kronor. Det är många pengar som jag måste se till att få in.

Vi anser i alla fall att katthemmet är räddat, och till följd av det har jag lagt upp en ny Facebooksida:  Nya Södertälje Katthem. Dit är alla kattvänner välkomna.

Som ni förstår har jag haft tassarna fulla hela dagen!

12 kommentarer:

  1. Jamarbra att ni fixat en ny grupp. Skönt att du slipper tänka på att få en intresseanmälan längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det är jamarbra med en ny grupp. Och eftersom vi vet att du har jamarkoll på husse så har vi bett honom bli administratör också!

      Radera
  2. Vi hoppas att flera av dina kompisar fick intresseanmälan. Nu måste vi genast tass in på den där sidan! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, det var faktiskt några till som fick det.

      Radera
  3. Åh jag tackar för inbjudan till den nya sidan :)

    SvaraRadera
  4. Jag är så nyfiken på hur det nya katthemmet kommer se ut. Jamars dumt att jag har så långt att tassa dit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det är verkligen jamardumt att du bor så långt bort. Men det är så klart viktigt att nån kollar södra landet också!

      Radera
  5. Det är så jamarskönt att katthemmet är räddat och hoppas det fortsätter komma in pengar!
    Låter skojsigt med en ny sida, tyvärr har inte vi catbook men vi litar på att du har gjort ett jamarfint jobb.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja vi hoppas också det fortsätter komma in pengar så vi kan fortsätta ta hand om hemlösa katter. Det är alldeles för många där ute som behöver hjälp.

      Radera
  6. Det är en så otroligt stor lättnad och lycka att katthemmet får finnas kvar. Och i nya, fina lokaler dessutom :D
    Vi har sett er nya sida på facebook och är givetvis med där - tror att någon av er har lagt till oss, och det är vi så glada och stolta över.
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla och Frasse, vi är jamarglada att vi kan överleva. Jag har sagt till blogghjälpen att lägga till er på vår nya hemsida. Ni hör hemma där!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...