tisdag 1 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Som tur var överlevde jag vettisens attack med den där läskiga nålen! Antagligen berodde det på att jag var så härdad när jag kom till katthemmet.

Dagarna gick. Jag fortsatte försöka sätta mig i respekt hos människorna som kom och gav mig mat och skötte om mig, men det gick inte så där väldigt bra. Särskilt hon som höll i mig när vettisen stack mig visade sig vara en väldigt envis person. Fast jag måste erkänna att varken hon eller nån annan var elak mot mig på katthemmet.

Jag började faktiskt slappna av lite grann när nästa tokeri hände. Jag hörde redan tidigt att vettisen var i lokalen. Den här gången skulle jag verkligen inte låta honom få tag i mig. Men... jodå, plötsligt vaknade jag med ett sår på magen!

Vad var det som hände på det här stället egentligen?

Nåjam, eftersom flera sagt att de tyckte bilden igår var fin, visar jag idag en bild som blogghjälpen tog tidigare idag. Jag tycker om att gosa nu!

Jag hoppas att 2013 kommer bli ett bra år för alla katter. Vi måste kämpa tillsammans!


8 kommentarer:

  1. Oj, vilken vettis, men det är bra att vara kastrerad, även om såret inte är så kul direkt :/

    Vackra Fortuna <3 lyllos dig som kom till katthemmet och va duktig du är på att blogga och berätta.
    Spännande att följa :)

    God fortsättning till dig och alla andra på katthemmet <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Östgötakatterna, god fortsättning till dig och alla katter du räddat och alla katter du kommer att rädda!

      Radera
  2. Sånt är läskigt! Jag minns minsann när JAG skulle ha tratt på mig - men jag är ju kille så för mig gick det enklare. Men Kasper, min hund, han fick minsann ett ordentligt sår på magen!
    I morgon är det förresten precis ett år sedan jag tog mig hem till matte!
    Vi blev så ledsna när vi läste om hur man till och med SPARKAT på dig!!! Hur KAN en del tvåbeningar vara så hemska??!!
    Men nu har du träffat den andra, den RIKTIGA sorten, och jag är alldeles säker på att din alldeles egna kommer att hitta dig, fast jag vet ju inte precis när. Däremot vet jag säkert att NÄR det händer, då blir allt väldigt, väldigt bra. Bättre än man nånsin kunnat föreställa sig, faktiskt.
    Värt att vänta på, jag lovar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myse med flock, ja det är skönt att upptäcka att det finns en annan sort också. Den där sparksorten vill jag aldrig mer se.

      Radera
  3. Oj, har du också råkat ut för att träffa vettisen, somna och sen vakna med sår på magen - det har jag också gjort. Jag fick höra sen att efter det kan man inte få ungar och det är bra iofs, det finns alltför många kattungar ändå tycker jag.
    Skönt att du har upptäckt att tvåbeningarna på katthemmet är snällisar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är visst vanligt här på katthemmet har jag hört. Vet du vad det är som försiggår egentligen?

      Radera
  4. Är rätt bra att vara kattererad/sterellesirad , även om det inte är kul med varken sår på magen eller i rumpan.
    Skönt att du upptäckt att det även finns snälla människor :)

    SvaraRadera
  5. Kjelle Bus, det är nog riktigt som du jamar, men jag förstod inte vad som hade hänt.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...