lördag 8 december 2012

Katten Lady på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lady på Södertälje Katthem.

 En sån här lördag före jul, verkar det som om det flesta måste rusa omkring på stan och köpa saker. Som tur är finns det undantag. Titta på vår hemsida. Där syns det vilka som ägnar sig åt viktiga saker: Christer, Pelles matte och Niclas. De bygger ett nytt katthem!

Patrik brukar också hjälpa oss, men han vara jamarförkyld och gjorde nog klokt i att åka hem och sova.

Trots att jag själv fått ett hem blir ja alldeles varm i hjärtat när jag ser på Facebook hur vårt nya katthem växer fram. Det känns alldeles fantastiskt och jag blir jamarglad för mina hemlösa kompisars skull.

Jag tycker att alla borde hjälpa katthem så att de kunde hjälpa fler hemlösa katter.

6 kommentarer:

  1. Skönt att de bygger upp katthemmet :-)
    Ja tänk så bra om alla kunde hjälpa katthem på något sätt.
    Skall bli jättespännande att få se det nya katthemmet sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, alla kan hjälpa katthem på något sätt, det är i alla fall vad jag tror. Fast alla vill inte.

      Radera
  2. Visst är det märkligt hur människor stressar runt för att köpa massa skräp. Man tycker ju att kattgodis och en skvätt grädde, borde räcka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det tycker jag också! Egentligen borde vi katter protestera mot allt överflöd.

      Radera
  3. I feel liκe I've been on the bad end of a stampeed after reading all this. It's not good waκing uρ
    wіth a hangover!

    Heге iѕ my weblog; long term loans for people with poor credit

    SvaraRadera
  4. Ι've got to get it all done because I won't
    have thе opportunity to do it other
    wise!

    My blog post ... bad credit personal loans

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...