fredag 21 december 2012

Katten Lady på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lady på Södertälje Katthem.

Vilken dag! Först kunde jag, som väntat, inte sova så mycket. Så småningom blev det morgon och morgonpasset kom och hjälpte oss. Det kändes både vanligt och ovanligt. Vanligt för att alla gjorde det de brukar, tömma lådor. byta ut vattenskålar, ge oss mat och gosa lite med oss. Men sen  märkte jag att många var inne hos mig och sa att jag skulle flytta och att de var både glada och ledsna för det.

En del hade tårar i ögonen. Men det var inte för att de var  ledsna, utan för att de var glada för min skull.

Mitt på dagen kom blogghjälpen. Hon var inne hos mig och gav mig lite godis. Vi jamade lite och hon sa att snart kommer matte.

Det var naturligtvis inte sant. Matte kom inte alls snart, utan det tog kattiljoner timmar innan hon kom vid 2-tiden. Då kom hon in till mig och berättade att vi skulle åka hem. Då fick jag lite panik och råkade riva matte lite i handen, men hon blev inte arg. Hon förstod att jag blev rädd eftersom jag inte riktigt visste vad som skulle ske.

Så småningom fick jag hjälp att komma in i min transportbur och jag bars ut från min bur som jag bott i en ganska lång tid. Gissa om mitt hjärta bankade?

När vi kom ut på kontoret var det många som ville säga hej då till mig och önska mig lycka till. Jag hörde dem, men var nog lite för skärrad för att egentligen höra vad de sa.

Sen bars jag ut i en brummis och vi åkte iväg. När jag satt där i brummisen tänkte jag, att just idag är det vintersolståndet. Det betyder att vi, sedan klockn 11.12 idag, gå mot ljusare tider. Det känns som en bra dag att flytta. Jag går också mot ljusare tider, de ljusaste tiderna i mitt liv!

Så vill jag tacka alla snälla bloggkompisar för att ni följt och stöttat mig. Utan er hade jag tröttnat för länge sedan. Snart kommer en av mina kompisar att ta över bloggen. Hon, - ja det är en tjej - har mycket att berätta och hon hoppas ni kommer stötta henne också. Det behöver hon!

23 kommentarer:

  1. Käraste Lady, vi knäpper våra tassar för att du skall trivas jamarbra i ditt nya hem! Din matte har nog längtat alldeles väldigt efter dig... men nu stundar julen, och Tomtekatten kommer med presenter till snälla katter. Lycka till! Och visst lovar vi att ta väl tass om din efterträdare så att hon inte känner sig övergiven... kurr på dig, och hälsa blogghjälpen så gott!

    Julnosbuff från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast kan inte du be tomtekatten att komma nästa år istället? Jag är nog lite rädd för honom just nu.

      Radera
  2. Lycka till i ditt nya hem!!!!!!
    Kommer självklart att följa din efterträdare lika noga som jag följt både dej och dina föeträdare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sigge Svamphund, det känns jättekul att en skällis följer oss också!

      Radera
  3. Vad jag blir rörd. Hela katthemmet tog farväl av dig "sniff". Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, jag tror att det är några som kommer sakna mig. Inte bara blogghjälpen.

      Radera
  4. Tänk att du hittade en sån passande dag att flytta hem på. Vi är säkra på att det kommer gå jamarbra även om det tar lång tid innan du vänjer dig med allt nytt. Vi ser med spinning fram emot rapporter och självklart skall vi stötta nya bloggmissan!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det var en jättebra dag att flytta på. Fast jag var ganska rädd ändå, men jag kommer nog lugna mig snart.

      Radera
  5. Kan bara önska dig all lycka till mitt ditt nya liv! Tänk, nu är du allra första kvällen i ditt egna hem. Ännu är det nog svårt att fatta att det faktiskt är ditt eget. Men jag har förstått att du fått en toppenmatte, och det ser du säkert också snart. Lycka till med allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, du har helt rätt - jag har verkligen fått en toppenmatte. Jag tror det här kommer gå jättebra bara jag får lite tid på mig.

      Radera
  6. Lycka till sötnos :-) Hoppas du får det underbart med din alldeles egna matte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, tack så mycket. Jag tror jag kommer få ett jamarbra liv nu.

      Radera
  7. Bästaste Lady, nu kommer vi verkligen att sakna dig,tass på dig. hoppas innerligt att du kommer att trivas i ditt egna hem, som du kommer att bo i för alltid. Hoppas oxå att du hör av dig på ngt sätt, så vi får höra hur du har det, mjau på dig.

    Tass tass, kompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag ska be matte hjälpa mig att rapportera så småningom.

      Radera
  8. Så underbart att du nu flyttat till ditt nya hem! Vi önskar dig och din snälla matte lycka till. Visst kommer vi att sakna dig, men allra mest är vi bara glada för din skull. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, det verkar som om alla är mest glada över att jag fått ett så bra hem. Så tänker verkliga kompisar.

      Radera
  9. Det blir bra, allt blir bra, fast kanske inte redan första dan? Hoppas vi får veta hur det går för dig! Vi skulle ju egentligen vilja följa varenda katts vidare öden!
    Såg förresten att Myses mamma är novemberkatt i Kattkalendern! Matte blev nästan tårögd. Kändes nästan som en hälsning, sa hon.
    Och så ser vi fram mot att få möta din efterträdare. Hon kanske också äntligen kommer att hitta ett nytt och RIKTIGT hem när hon blir bloggkatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kasper, det kommer nog ta lite tid innan jag landat ordentligt i mitt nya liv. Är man inte van att vara älskad så måste man vänja sig vid det också. Fast det kommer gå bra, det vet jag redan!

      Radera
  10. *sniff* Hejdå Lady. Lycka till i ditt nya hem. Kom ihåg att gnugga dig mycket mot alla möbler och knuffa ner sånt som är i vägen på blombrädan. *snörvel*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det ska jag göra när jag vågar. Än så länge gömmer jag mig bara.

      Radera
  11. Lycka till där hemma. Det blir säkert jättebra! Tänk så mycket uppmärksamhet du ska få nu! Klart att vi stöttar din efterträdare, ser fram emot rapport om hur det går för dig.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag tror jag snart kommer vänja mig vid att matte älskar mig. Fast det kommer kännas ovant i början.

      Radera
  12. Lycka till i ditt alldeles egna hem Lady !
    Tror säkert att allt kommer att gå purrfekt :)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...