torsdag 1 november 2012

Katten Bertil på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bertil på Södertälje Katthem.

Idag är det öppet hus och ni vet alla att det betyder jamarmycket jobb för mig. Men jag fixar allt. Jag tror jag ska öppna en fixarfirma när jag bott in mig i mitt nya hem "Berra fixar allt" kanske den ska heta. Matte behöver nog en del hjälp och det är klart jag prioriterar henne som kund. Hon är viktigast.

Ni kanske kommer ihåg att jag jamade om en person som ville köpa en ensam kattunge av oss för en tid sedan. Jag tror inget seriöst katthem säljer en ensam kattunge till nån. Den här personen har i alla fall gått till tidningen Södertälje Posten som skrivit en artikel om detta.

Blogghjälpen har i alla fall inte ändrat uppfattning, så från oss blir det ingen ensam kattunge till någon.

Häromdagen blev vi uppringda av en person som köpt en ensam kattunge på Blocket. Vi hörde att den stackars kattungen jamade i bakgrunden och matte kunde inte förstå varför den hade jamat hela natten. Vi förklarade att den saknade sina syskon och att det var därför den var så ledsen. Jag hoppas att matten förstod och köpte ett av syskonen också.

Så kan jag berätta att Rudolf nu bor i det bästa av jourhem och att han fortsätter äta. V andra fortsätter hålla tassar och tummar för honom, väl?

19 kommentarer:

  1. Jansson, Pejst och Krokodillan1 november 2012 kl. 18:46

    Med alla våra tassar hållna och med våra svansar i spiraler spinner vi healingspinn för Rudolf!!!

    Sen undrar vi lite om du Bertil kan hjälpa blogghjälpen att styra upp var klösträdet som Dui & Deco vann från oss och hade äran att bestämma var det skulle skänkas ska levereras; ska det till nya eller gamla katthemmet eller kanske nån annanstans till ett jourhem eller så? Vi ska tassa upp till Stockholm den 16-17-18:e november, och tar med det då, tänkte vi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skulle vilja träffa er alla då om det går? Kanske på katthemmet? Nosbuff

      Radera
    2. Jansson, Pejst och Krokodillan2 november 2012 kl. 10:10

      Mjau, det skulle kanske kunna gå att ordna! Tror att söndagseftermiddagen/kvällen efter Birkas utställning (det är ju därför vi ska upp till stora staden) funkar bäst, fredagskvällen kommer vi nog upp ganska så sent och på lördagen ska hjonen ut och äta med vänner...

      Radera
    3. Jansson, Pejst och Krokodillan samt Dui och Deco, visst vore det jamarkul om ni kunde komma till katthemmet söndag eftermiddag den 18.11. Då kunde jag få visa nya katthemmet också, även om det nog inte kommer vara färdigt då.

      Radera
    4. Det låter jättbra! Vi ska skicka matte på utställningen så det låter jättebra!

      Radera
  2. Vi fortsätter hålla tassarna för Rudolf.
    Sen blir vi så ledsna när vi hör om andra katter som blir ledsna. Hoppas den jamande kissen snart får en vän att leka med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, vi hoppas också att den lilla kattungen redan fått en kompis.

      Radera
  3. Ingen vet väl bättre är ni vad som är bäst för katter. Att somliga har svårt att acceptera det är ju synd.
    Fixarfirman "Berra fixar allt" kommer säkert få mängder av påringningar!
    Och naturligtvis fortsätter tasshållandet för Rudolf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vissa har svårt att finna sig i en verklighet som inte stämmer överens med deras egen. Tror du verkligen att min firma skulle gå bra?

      Radera
  4. Det är jamarbra att ni och andra katthem står fast vid den policyn! Bra svar från blogghjälpen i artikeln också! Det märktes att du hade jamat vad hon skulle säga.
    Här fortsätter vi hålla tassarna för Rudolf! Skönt att han har fått komma till ett bra jourhem där de tar tass om honom.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi ser ingen som helst anledning att ändra på den policyn. Vi är ju här för katterna och det är deras väl vi ser till först och främst.

      Radera
  5. Vi tycker det är jättebra att katthemmen står på sig! Klart vi håller tassarna för Rudolf, skönt att han har kommit till jourhemmet och blir väl omhändergagen.nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi tror att vi och alla andra seriösa katthem har rätt och då finns det ingen anledning att ändra på sig.

      Radera
  6. Tror också att du kommer att bli totalt ner-ringd om du startar firman "Berra fixar allt" :)
    Jag håller givetvis också fortsatt tassarna i kors för Rudolf !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jag tror jag får börja med att anställa matte som sekreterare så får hon ta samtalen medan jag fixar.

      Radera
  7. sari,skruttan och leon2 november 2012 kl. 10:05

    detta med 2 katter.. : )
    vi gör en lång historia kort
    jag flyttade till nedre botten och en dag några månader efter började det komma en liten mager kattunge till mig som jag fick höra hade fötts här ute och mamman och ett syskon hade dött,hon fick bo hos mig och vara ute så mycket hon ville.hon fick namnet skruttan för hon var så skruttig när hon kom
    några månader senare tog hon med sig pojkvännen och berättade nog att här bor det en snäll tvåbening som man kan bo hos,det är numera min älskade leon : )
    dom är som ler och långhalm och gör allt tillsammans : )
    sover i soffan just nu ihop
    en kompis vill alla ha,även katter så stå på er

    tasskramar och nosbuffar från oss till alla er,hoppas så innerligt att rudolf inte ger upp och får chansen att bli en älskad kisse med ett underbart liv framför sig så han kan glömma det bakom sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sari, Skruttan och Leon, vi har fått så många bevis på att kattungar mår bättre av en kompis så vi kommer inte ändra på det. Vår uppgift är att ge KATTERNA ett bra liv. Människorna får ordna sina liv själva.

      Radera
  8. Säger väl sig självt att Katthem är till för katternas bästa, människor får tänka först och handla sen och lyssna på de som vet hur katter vill ha det. Varför kunde inte den där gubben välja en vuxen katt då? En som inte gillar andra katters sällskap...egoistiska människa...
    Matte tänder ljus här hemma för alla de sina, både två och fyrbenta, som gått över Regnbågsbron.

    SvaraRadera
  9. Kanon att ni står fast vid en policy som är för katternas bästa, även om jag måste påpeka att vissa katter trivs bäst ensamma. Min t.ex., som flera gånger i unga år blev attackerad och biten av andra katter och nu är väldigt skeptisk, t.o.m. rädd för sina artfränder. Hon har istället gott sällskap av min hund. :) Stort tack för det ni gör!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...