lördag 13 oktober 2012

Katten Bertil på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bertil på Södertälje Katthem.

Ibland är det såna där dagar då det är alldeles tomt i skallen. Idag har jag en sån dag. Här har inte hänt nåt särskilt. Jag väntar på att det ska bli mitten på november så jag får flytta hem till matte, men jag noterar att tiden fram till dess släpar sig fram. Jag tror nån har bestämt att det ska gå extra långsamt fram till dess.

I morgon är det i alla fall öppet hus, så det är en del att pyssla med. 

Sen är det lika bra att jag börjar detaljplanera bygget av nya katthemmet. I veckan kommer snälla Christer sätta igång på allvar. Då är det bäst jag har allt under kontroll. Nu är det skarpt läge!

15 kommentarer:

  1. Jag vet precis vad du menar. Det finns liksom knappt något att jama om. Förstår att det känns jättelångt kvar tills du får flytta, men snart så är du där. *uppmuntrarbuff*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, skönt när nån förstår precis hur man känner. Tror du verkligen att jag snart är där?

      Radera
  2. Förstår att det känns jamarlänge tills din flytt, men tänk på att snart har halva tiden gått redan. Så det kommer gå jättefort.
    Här har det inte hänt så mycket heller, vi har mest sovit och gosat. Det är mysigt med såna dagar ibland.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja det är ju sant, halva tiden har snart gått. Hoppas resten går mycket fortare.

      Radera
  3. Visst går tiden långsamt när man väntar på något roligt, men det är ju tur att du kan hjälpa blogghjälpen med allt arbete under tiden. Hur skulle det annars gå? Vi väntar och räknar ned dagarna tillsammans med dig! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, jag undrar också hur det skulle gå om jag inte hjälpte blogghjälpen. Hua!

      Radera
  4. Kan vara rätt skönt med dagar som det är tomt i skallen , man behöver det emellanåt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, visst behöver man tomma dagar ibland.

      Radera
  5. Vi förstår att du längtar men tänk vad härligt det kommer bli. DIN matte!! Fram till dess får du hjälpa till med allt som du är så bra på. Kli runt öronen från matte och nosbuffar från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja jag har ju tassarna fulla ända tills jag flyttar. Det är jamarmycket att göra.

      Radera
  6. Det är alltid så att när man väntar på att något härligt ska hända så känns det som om tiden sniglar sig fram. men när det är något kul så swishar tiden förbi. Det är väldigt underligt. Så brukade det vara förr när det var jul. Ungarna tyckte att det aaaaldrig blev dags för julklapparna och sedan var allt liksom över. Underligt det där med tid.

    Det är i alla fall bra att du hjälper blogghjälpen med alla dessa bestyr. Hur skulle det gå annars. Tur att hon är en så bra 2-bening som lyssnar så bra till goda råd. Det kommer säkert att gå bra med bygget i nästa vecka. Har vi tur så kommer snickaren hit också i nästa vecka. Då bör dörren vi väntar på ha kommit. Håll tummarna!

    Nosbuff
    gammelmatte Gitte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, visst är det konstigt det där ed tiden. Vi får hålla tummarna för båda snickarna (fast jag måste ju hålla dem allra mest för vår Christer).

      Radera
  7. Känner igen det där med tiden, så var det för mig och matte de sista dagarna hos mormor också. Tiden har en märklig förmåga att tassa extra långsamt när man väntar på något roligt som ska hända, och man lever lite i uppbrottsstämning hela tiden. Som i ett väntrum.
    Du får tänka som så, att vad du än gör och hur du än känner så kommer den dagen då din matte hämtar dig till slut. Tiden går alltid framåt, även om det inte verkar så ibland :-)
    Det är så spinnande och roligt med det nya katthemmet! Den där Christer verkar vara en man med ett riktigt varmt och gott hjärta *rörd*
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, det verkar som om många känt det som jag. Tur att du fått komma hem nu i alla fall. Christer är verkligen en kille med hjärtat och hjärnan på rätta stället.

      Radera
  8. jag är så sorgsen för alla små kissar där ute
    jag önskar alla fick ha en trygg mattes famn att krypa in i när vindarna blåser kallt...
    o tänk om alla också fick avsluta sina små liv som min pepsi gjorde i fredags,i en mattes/husses trygga famn som en högt älskad familjemedlem efter att pepsis njurar slutade fungera..
    trösten är att han fick ett underbart sista år med mig efter att ha gått ute länge innan
    jag önskar alla små och stora katter fick ha det lika bra

    kramar o nosbuffar,från matte sari och gamla utekatterna skruttan och leon

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...