måndag 11 juni 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Har inte så mycket att berätta idag, förutom att det varit ännu en TOTALT LEVERPASTEJFRI dag.  Blogghjälpen var här på förmiddagen och då fick vi i alla fall vanligt godis. Hon sa att hon måste åka ganska långt för att få tag i en affär som har den typ av leverpastej hon vill köpa till mej, men hon har lovat att det kommer!

Jag får väl lita på henne.

Sen har jag fått en liten rapport från Lilja. Hon och hennes mamma Lillan bor ju tillsammans. Mamma Lillan är väldigt mycket ute, men Lilja är lite försiktigare och går ut en stund men sen vill hon vara inne. De har det kanonbra båda två.

10 kommentarer:

  1. Du vet väl att den som väntar på nåt gott väntar ibland alldeles fööör länge ;-)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Bulle, jag GISSA om jag vet!

      Radera
  2. Har du fortfarande inte fått någon pastej?! Det här är upprörande och måste tas upp på nästa kattliga styrelsemöte. *stampar*

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på dig! Hoppas att den där pastejen är värd att vänta på.. Skönt att höra att Lilja och Lillan har det bra! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, kul att ni tycker om bilden! Jag hoppas också jag kommer gilla pastejen.

      Radera
  4. När man läser om mycket elände med hur katter blir behandlade är det så skönt att få glada berättelser också!
    Även om du och de andra katterna vill ha egna människor, är ni åtminstone trygga där ni är, När bara leverpastejen kommer också blir det RIKTIGT bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, man kan inte bara läsa om tråkiga saker tycker jag. Det finns ju faktiskt en hel del kuliga saker också!

      Radera
  5. Jamar som Katten Gustav, tassarna upp!
    Trevligt när man läser om trevliga nyheter, jamar vi.
    Ni katter på katthemmet kommer alldeles säkert att få egna hem framöver, det håller vi våra 16 tassar på.
    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, ja rätt som det är blir det vår tur. Så har det i alla fall varit tidigare ochså blir det nog igen.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...