onsdag 6 juni 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag är det en stor dag, för dels fyller Gustav 12 år, GRATTIS GUSTAV, dels fyller Skorpan 13 år, GRATTIS SKORPAN!.

Som ni ser på dagens bild håller jag på att gå ut till kattokoptern för avfärd till Skorpan där det blir dubbelfest för både Gustav och Skorpan.

Först ska jag bara fixa till smörgåstårtan som jag ska ta med. Nån tokig tvåbening hade lagt på både bröd och en massa konstiga grönsaker mellan lagren av lax, räkor, skinka och annat. Men det ordnar jag på ett kick, sen kommer vi, hela gänget från Södertälje Katthem. Yipeee!

12 kommentarer:

  1. Tänk så kul det kommer att bli ikväll. Jag ser verkligen fram emot den där tårtan. Grönsaker? Pffft, störtfånigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, verkligen tur att jag såg misstagen i tid!

      Radera
  2. Bröd? GRÖNSAKER? Vad de hittar på!? En tårta ska väl bara innehålla godsaker?
    Tänk att ni kommer allihopa! Vilket gäng vi ska bli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja, du förstår hur jag har det? Jag hittade både bröd och grönsaker och till och med CITRONSKIVOR på tårtan!

      Radera
  3. Vilken fest det ska bli, med ett härligt gäng katter. Det låter so om du har ett mycket bättre recept på smörgåstårta. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, jag har ett kanonrecept på smörgåstårta. Vill ni ha det?

      Radera
  4. VAD; grönsaker och bröd??
    Det äter väl inte vi katter så mycket av.
    Vi tar med oss tonfisktårta, räkor, grädde som är mycket godare

    Det ska bli jamars kul att träffa alla kompisar igen,+dom vi inte har träffat tidigare.
    så skulle det ju bli en hel del lekar oxå, ska bli kul det oxå.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, det kommer att finnas godis som passar var och en på festen!

      Radera
  5. Hoppas ni får en riktigt rolig kväll :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. KAttfamiljen, synd att inte ni kan komma, men med så små bebisar är det svårt att gå på fest.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...