söndag 3 juni 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Jahajam, på dagens bild har jag just frågat blogghjälpen om det här godiset verkligen är allt hon har att komma med efter att ha haft en hel vecka på sig att handla i tyska landet. Visserligen hade hon några paket till, men inte var det mycket, inte. Och inte en millimeter leverkorv!

När jag frågade varför påstod hon att hon inte vågade köpa det för först skulle hon åka 65 mil på nåt som atoban, sen skulle bilen stå på en färja en hel natt och sen skulle hon köra 45 mil till i Sverige och då kanske korven inte skulle hållit sig och jag skulle bli sjuk i magen om jag åt den. Men hon har lovat att hon ska köpa lite leverpastej eller korv åt mig här hemma så jag får smaka i alla fall.

Nåjam, jag får väl acceptera det. För det är klart, sjuk i magen vill jag ju inte bli.

13 kommentarer:

  1. Lite gottis blev det ju i alla fall. Lite stil på Blogghjälpen ändå som ska köpa annan korv till er. Vi är också nyfikna på leverkorven men man vill ju inte bli sjuk.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag hoppas hon kommer med den snart. Jag är jättesugen på leverkorv.

      Radera
  2. Sambo och Roxy3 juni 2012 kl. 19:51

    LITE ynkligt kan man ju tycka att det är.. inte en millimeter leverkorv! Hoppas verkligen Blogghjälpen gottgör med centimetrar eller kanske rentutav en meter...
    Du får iallafall en STOR nospuss från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. En meter tycker jag nog är det minsta man kan begära. Tack för nospussen!

      Radera
  3. Ingen leverkorv? Nåjam, man vill ju inte bli dålig i magen. Men bara några askar godis låter väldigt snålt tycker jag, hon hade ju en stor bil med sig så några kattonger borde ha fått plats.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nä det är klart att man inte vill bli sjuk i magen. Jag tycker också att hon kunde köpt betydligt mer annat godis!

      Radera
  4. Mjau inga leverkorvar, du får ha lite pli på blogghjlpen Ninja, *Fniss* Men det är jamars klart, att man inte vill bli dålig i magen, så ni får nog leverpastej från Sverige i stället.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S det är inte så lätt att få pli på henne må ni tro. Hon är jätteenvis!

      Radera
  5. Syns verkligen på din bild hur frågande du är. Ne ont i magen vill man ju inte ha men liite mer godis kunde hon ju faktiskt köpt med sig. Hoppas du får massa leverpastej i alla fall :-)

    Ps. Har du uppdaterat blogghjälpen om vad den där Hasse Aro uttalat sig om? Läs gärna mitt inlägg om hans korkade uttalande: http://kattfamiljen.se/blog/hasse-aro-pastar-att-det-ej-finns-sommarkatter/

    SvaraRadera
    Svar
    1. KAttfamiljen, nu har jag uppdaterat blogghjälpen. Hon har tyckt ganska bra om Hasse Aro förut, men det här var ett bottennapp!

      Radera
  6. Nämen, fick du ingen korv? Hoppas att leverpastejen du får, smakar minst lika gott i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag har ju inget att jämföra med nu, men jag hoppas jag gillar leverpastejen!

      Radera
  7. Dålig ursäkt tycker jag att skylla på att det var så långt från det Tyska landet och hem !
    Finns ju faktiskt något som heter kylväska , har jag hört :)
    Tur att hon hade med sig lite gottis i alla fall !

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...