söndag 8 april 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Vet ni vilken världens bästa tidning är? Den heter Expressen. Varför den är bäst? Jo, på första sidan idag står det: Övergivna hundar och katter behöver nytt hem.  Inne i tidningen är det sedan bilder på övergivna katter som behöver nya hem. Det är olika katter i olika upplagor av tidningen. Jag tycker att den upplagan som täcker Stockholmsområdet är bäst. För under Södertälje finns det flera katter från Södertälje Katthem! Däribland en som heter Ninja!

Ni kan se mig på bilderna här bredvid och läsa texten också! Tänk att lilla jag är med i tidningen!

Flera av mina kompisar är också med både på bild och med text. Vi tycker det är jamarkul. Nu har vi jätteont i tassarna allihop efter att ha skrivit tassografer hela dagen. Vi förstår ju att det kommer bli stor efterfrågan på dem nu, så det är bäst att vara förberedd!

Fast annars är jag precis som vanligt! Jag har inte ändrat mig för att jag blivit kändis må ni tro.

24 kommentarer:

  1. Oj vilka fina bilder på fina kissar. Förstår att ni har tasskramp efter att ha gett så många tassografer. Jag är jamarstolt över att känna en kändiskatt till. *gladsvans*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst är det jobbigt att skriva tassografer, men kul! Jag är jamarstolt över att känna dig också!

      Radera
  2. Åhh härligt! Hejja Expressen! Hoppas att det nu kommer massa bra tvåbeningar som vill ha just er finis. Så ni får uppleva våren i helt egna trygga hem, det är ni alla värda! <3 Jag hejjar på er kan du tro! :D Nosgos och Mjölkisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, det skulle vara jättekul om det var några snälla tvåbeningar som hittade oss. Tänk att få fira vår i eget hem *drömmer*

      Radera
  3. Så fina bilder på er, vi hoppas att just DIN/ER 2bening kommer snart och ger dig/er ett eget hem!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, tänk om det blev så *knäpper tassarna*.

      Radera
  4. Bra ide! Då ser också såna tvåbenta er som inte annars tänker på katthem när de tänker- " jag ska skaffa katt"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, det är precis vad jag hoppas ska hända. Får se om det blir så!

      Radera
  5. Jamarfina bilder och vilket bra iniativ! *klappar tassarna*
    Hoppas jättemånga hemlösa missar får toppenhem nu!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tänk om en massa snälla människor som har möjlighet att ta hand om en katt vaknar till liv nu! Hoppas.

      Radera
  6. Jamarns braig idé av Expressen att presentera hemlösa hundar o katter !
    Så du gillar oxå att leka med vatten du Ninja ?!
    Vila nu ordentligt så ni orkar tassa ner fler autografer imorgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, man kan ha jättekul med vatten. Fast det finns ju bara i min skål här på katthemmet. Jag skulle vilja ha en kran som rann också...

      Radera
  7. Jättebra av expressen :D
    Va kul att vi känner en kändis nu då. Tur att du är lika härlig och snäll för det. Men ni katter är ju ödmjuka :-)
    Håller tummarna att den fina hjälpen expressen gett er gör så att just DIN matte eller husse eller både och, kommer till katthemmet snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, ja vi är ödmjuka som tur är. Kändisskapet stiger oss inte åt huvudet. Vi vet vårt värde ändå.

      Radera
  8. O, så spinnande! Ännu en bloggkatt som kommer i tidningen... det är jamarbra att du håller dig framme ifall din framtida husse/matte läser just den tidningen. Och då kan du ju inleda er kattversation med att ge honom/henne din tassograf! *fnissar*

    Tass från Imma och de andra klosterkatterna, som hoppas att ni alla haft en fin påskhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma och de andra Klosterkatterna, det var ett bra tips. Jag ska ha en bunt tassografer liggande i min bur så jag kan dela ut till dem som verkar snälla.

      Radera
  9. Jamar att det borde vara fler tidningar som gör besök hos er, som tar bilder på er fina katter så kanske ni blir ÄNNU mer kända, så tvåbeningar vet om att ni finns, *funderar*
    Hoppas att din tvåbening kommer snart.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag tycker varenda tidning i hela landet borde besöka varenda katthem och göra reportage om de katter som bor där och behöver nya hem.

      Radera
  10. Jo den där tidningen kollade Matte på idag också men hon köpte inte den för det fattades ett viss katthem i deras lista över "alla" katthem. Man ska inte skriva alla när det inte är det, för vårt katthemmet kompis var inte med.

    Men är glad för er skull att ni var med och såg även att Örebro katthem fått vara med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puma, det var synd att de missade ert katthem. Hoppas det blir fler tillfällen att skriva om oss.

      Radera
  11. Jamarbra idé, att presentera katter och hjälpa dem i sökandet efter egna hem! Presentera något liknande i nätupplagan också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mozart & Vincent, jag tycker också det borde lägga ut en så här bra grej på nätupplagan, men det har de inte gjort ännu.

      Radera
  12. Jättefina bilder! Tänk vad många som ser dig och dina kompisar nu! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, man blir nästan generad när man tänker på hur många människor som kan se lilla mig *rodnar*

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...