lördag 7 april 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Nu har jag äntligen fått blogghjälpen att inse att det där med svarta katter som ska resa på kvastar nånstans är urdumt. Och hon har definitivt förstått att jag inte ska resa på nån kvast. Desstuom har hon sagt att nästa gång jag reser nånstans hoppas hon det är till mitt permanenta, egna toppenhem!

Som ni förstår har jag förlåtit henne för det där med kvastresan. Jag tycker om att vara vän med alla och blogghjälpen tycker också om att vara vän med både djur och människor. Nu ska jag börja förbereda mig för öppet hus i morgon. Kommer ni?

14 kommentarer:

  1. Men det kunde ju kanske varit spinnande att flyga på en kvast över Sverige , Ninja , precis som den där Nils Holgersson gjorde på en Gås :)
    Tyvärr så bor vi alldeles för långt bort för att kuna komma på ert öppna hus imorgon :(
    Hoppas att det kommer många andra som bor närmre !
    Glad Påsk på er alla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, nääää, jag vill INTE åka på en kvast nånstans *stampar*.

      Radera
  2. Vill önska dig, blogghjälpen och alla dina fina kompisar på katthemmet en riktigt glad påsk :-)

    Önskar jag kunde fixa ett jättepåskägg med massa bra mattar och hussar till er allihopa.

    Imorgon hinner jag nog tyvärr inte komma eftersom min mamma är här i sthlm och hälsar på men jag måste ta mig i kragen och hälsa på, på katthemmet fler gånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, tänk om du kunde fixa att jättestort påskägg fullt med snälla mattar och hussar till alla hemlösa katter! Jag hoppas du snart kommer till katthemmet och hälsar på oss!

      Radera
  3. Så skönt att du och Blogghjälpen är sams igen.Vi håller tassarna för att dina människor kommer imorgon.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, vi var egentligen aldrig osams. Vi brukar komma överens för det mesta.

      Radera
  4. Tur att vi katter inte är långsinta av oss. Hoppas ni får en glad påsk med mycket gottis och gos.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, nä vi vet att det är bäst att förlåta. Hoppas ni också får mycket godis i påsk!

      Radera
  5. GladPåskMjau!
    Efter allt Wikkibloggstrul tidigare, så tappade jag totalt klöstaget om vilka jag redan jamat påskhälsning till! Så här kommer för säkerhets skull en idag också! PåskTassKram Wikki & PåskMysKurr Nova

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wikki, stora påskbuffar till dig också!

      Radera
  6. Mjau vi hoppas oxå att det kommer många tvåbeningar i morgon till er.
    Vi har en uppdatering på våran blogg om en jamars söt video

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, det kom inte så många idag. Närmare bestämt inte en enda besökare på öppet hus. Ska titta på er blogg snart!

      Radera
  7. Tänk om alla kunde vara lika bra på att förlåta andra som du Ninja, du är verkligen en jamarbra förebild! Här håller vi tassarna för att just dina tvåbeningar kommer imorgon.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag tycker inte man vinner nåt på att vara långsint. Jag vet ju att blogghjälpen gör så gott hon kan.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...