torsdag 23 februari 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Natten efter att mina människor sagt att de skulle ringa till nån som skulle avliva mig hade jag svårt att sova. Jag låg och funderade på vad det innebar att bli avlivad.

Nästa morgon hörde jag en av mina människor tala i telefon med nån. De sa att de ville beställa tid för avlivning så fort som möjligt. Det bestämdes att det skulle ske kl 10 dagen därpå. Sen åkte mina människor iväg, som de alltid gjorde.

På kvällen kom de tillbaka. Morgonen därpå sattes jag i transportburen och fick åka brummis igen.  När brummisen stannade bars jag ut och in i ett främmande hus. Där satt en stor skällis med sina människor och väntade. De fick snart gå in till nån som hette vettisen. Efter en stund kom de ut och så var det vår tur.

Min bur sattes på ett bord, så öppnades dörren till buren. Jag tryckte mig så långt in i buren jag kunde, men mina människor sträckte in sina händer och drog ut mig. Jag var jätterädd. Vettisen tittade på mig, så tittade han på mina människor, sen sa han och vad är det för fel på henne? Mina människor svarade hon kissar överallt utom i sin låda. Så kan vi inte ha det så hon måste avlivas.

Jag tittade på mina människor, sen tittade jag på vettisen. Jag tyckte han så betydligt snällare ut än mina människor.

Jag berättar mer i morgon.

26 kommentarer:

  1. De där du bodde hos kan inte ha varit riktigt kloka. Vettisen verkar lite lovande ändå..vi vill veta nu! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, förstår att ni vill veta allt på en gång, men det är lite svårt att berätta mer åt gången.

      Radera
  2. Vi biter på klorna av spänning! Vettisen verkar vettig i alla fall!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni får snart veta mer. Hoppas ni har lite kvar av klorna.

      Radera
  3. Usch, vi är så rädda för din skull att vi bara darrar. Fyjam så rädd du måste ha varit då, din stackare. *sniff*
    Tur att du nu är på katthemmet, på så sätt vet vi att det slutade bra i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag vet verkligen hur det är att vara livrädd!

      Radera
  4. Åhhh finis! Såå himla otäckt! Dem dära tvåbeningarna är då inte kloka! Stackare! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, nä det var inga snälla människor jag fått.

      Radera
  5. Men lilla stackare vad du måste ha varit rädd! Jamar som de andra, den där vettisen verkar iallafall vara lite snällare.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det var tur att vettisen var snällare kan jag jama.

      Radera
  6. Stackars du, så rädd du måste ha varit! Det låter som om vettisen inte riktigt håller med människorna som tog dit dig om att det är något fel på dig. Måtte det vara så! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, jag kan bara jama att vettisen var betydligt klokare än mina människor.

      Radera
  7. Läskigt! Tur att du inte visste vad det ordet betyder. Gissar att vettisen skällde på de där dummingarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, det hade nog varit ännu värre om jag vetat vad ordet betydde.

      Radera
  8. Usch och fyjam, tänk att sitta hos vettisen och vänta på avl...nä, jag kan inte tänka något så hemskt....stackars, stackars dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det var det värsta ja varit med om hittills.

      Radera
  9. Förstår att du satt där längst in i buren och darrade din stackare :(
    Det hade jag oxå gjort !
    Den där Vettisen verkar ju vettigare än dina så kallade människor !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jag hade i alla fall tur som kom till en sån vettis.

      Radera
  10. Stackars dig, Ninja. Det är ju värre än den hemskaste deckare. Och detta hemska har du tvingats uppleva IRL.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mozart och Vincent, jag har upplevt allt det. Och inte kunde jag stänga igen boken heller, som man kan när man läser en deckare.

      Radera
  11. MEN FY JAMARS, nu vet vi ju att du är på katthemmet, så vi vet ju att det slutade väl, men vi förstår att du måste ha blivit rädd, lilla stackare, tasskram på dig.
    Vilka idioter du bodde hos som skjutsade dig till vettisen för avl,,,, som sa att du skulle.......... FY F*n


    Många tassekramar till dig Ninja

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, mina människor var varken kloka eller snälla tycker jag.

      Radera
  12. Mjau, vilken cliffhanger, Ninja! Tur att vi vet att det tassade bra för dig till slut, annars hade vi varit alldeles ifrån oss av oro.
    Men så hemskt det måste ha varit för dig. Just då hade du inte en tvåbening att lita på i hela världen. Utom förhoppningsvis vettisen...
    Väntar med spinning på nästa rapport.
    Många tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, nä precis, jag hade ingen att lita på. Och vettisen kände jag ju inte då.

      Radera
  13. Men nej vad hemskt! Så får de inte göra! Hoppas det var en vettis med lite i huvudet så han tog sig förnuft till fånga.

    Biter på klorna av spänning tills jag får veta hur det gick..

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nea, vettisen var det inget fel på, men...

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...