måndag 13 februari 2012

Katten Blitz på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Blitz på Södertälje Katthem.

Idag såg vår blogg jättekonstig ut. Ett stort svart utropstecken istället för den fina bannern om Rädda Södertälje Katthem som vi fått. Det ser jättetokigt ut och är inte alls fint till skillnad från bannern. Både blogghjälpen och jag är oskyldiga. Vi hoppas båda att vår blogg ser ut som vanligt igen snart.

Eftersom vi har ganska mycket att göra är det inte så ofta vi läser nya bloggar, men idag hittade vi en ny blogg som vi nog kommer att följa ett tag. Det var Kattastrofen som skrev om katten Morris som inte mår bra. Han är bara 4 år och vi håller tassar och tummar för att han snart mår bra igen. Så unga katter ska leva i många år till tycker vi.

Annars har jag mest ägnat dagen åt "inre tankeverksamhet". Det ska jag jama om i morgon.

21 kommentarer:

  1. Skumt med triangeln! Vi håller också tassarna för Morris. Ska bli spinnande att läsa om dina fundileringar.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jättekonstigt. Fast nu har blogghjälpen och jag varit inne själva och fixat lite så jag hoppas det ser ut som det ska nu.

      Radera
  2. Det händer mycket som är underligt på flera bloggsidor. Kanske är det så att det har blivit trångt om utrymmet i luften när alla bloggar, twittrar och jag vet inte vad, ska trängas. Jag hoppas att det ordnar sig till i morgon.

    Så knäpper vi tassarna här i klostret för Morris. Hoppas han blir bättre snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, det kanske är som du säger, men jag tycker ju i alla fall att de skulle ordna utrymme för kattbloggarna?

      Radera
  3. Ibland verkar bloggarna leva sitt eget liv. Vi hoppas innerligt, att det går bra för Morris. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, ja vi har inte lagt dit nåt fult utropstecken. Bra ju fler som håller tassar för Morris.

      Radera
  4. Vi ser också det konstiga svarta utropstecknet. Hoppas bannern snart kommer tillbaka!

    Vi håller med att så unga katter absolut skall leva massor med år till. Hoppas er nya bloggkompis kryar på sig!

    Liten puss på din nos Blitz för du är så söt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, vi fick lägga tillbaka bannern själva. Vi hoppas Morris klarar sig i många år till.

      Radera
  5. Hoppas Morris kryar på sig och får leva sitt kattliv i flera katteljoner år.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C; T, S visst ska han leva i kattiljoner år till!

      Radera
  6. Jg har också fått såna där lustiga utropstecken istället för bilder på flera inlägg. Jättekonstigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, vem är det som lägger in såna på våra bloggar? Dumma dom *stampar med tassarna*

      Radera
  7. Bloggar har ett eget hemliga liv, händer skumma saker med min också så matte svär, ibland.
    Håller tassar för alla kompisar som inte mår bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jag tycker våra bloggar ska se ut som vi vill, inte som nån hemlig figur tycker.

      Radera
  8. Bloggar kan hitta på så mycket konstigt, det är som om de ska demonstrera att de minsann ska leva sitt eget liv :-) Men om man bara struntar i dem och låter dem vara ett tag så brukar det bli ordning på dem igen :-)
    Vi vill passa på att önska er en fin Alla hjärtans dag med massor av gos och mys!
    Massor av kramar, tassklappar och nospussar från oss <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla och Frasse, mysig Alla Hjärtans dag till er också!

      Radera
  9. Åhh finis, känner igen det dära med bloggar som bestämmer själva.. Det är som om bloggen får eget liv och jag vet inte allt *ryser*. Hoppas det löser sig och att du aldrig tvingas tampas med en envis blogg. Vill såklart också önska dig en jamarsfin hjärtdag! (Massa gottigt och kel hoppas jag ni fått!)

    Hälsa till dina kompisar från mig, och din fina bror! En dag kommer er tvåbening komma och då kommer du och brorsan aldrig behöva vara ifrån varandra igen! ♥

    Håller tassarna hårt för kompisarna som inte mår som de ska just nu också.

    Massa Mjölkisar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, tror du verkligen att Blade och jag kommer att få ett gemensamt hem? Vad kul i så fall.

      Radera
    2. Såklart ni måste få! Något annat är otänkbart! Ni förtjänar ett hem där ni får växa och känna er trygga och älskade och får vara tillsammans. Vi hejjar på er här hemma! Om katthemmet jamar om er gemensamma historia och om hur fina ni faktiskt är och att ni behöver få leva tillsammans för alltid så ska det nog gå vägen. Låt ingen sära på er! Katthemmet kan stötta er :) Nosbuffar och massa Stöd till två helt underbara bröder ♥

      Radera
  10. Nu syns det inget stort ? i alla fall utan er fina banner :)
    Jag har mest sovit HELA dagen , fortfarande trött efter mina utflykter i söndags och igårkväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, har läst i bloggen att du är ute och far mest hela tiden. Du tar väl bra betalt av matte?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...