torsdag 26 januari 2012

Katten Blitz på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Blitz på Södertälje Katthem.

När Dina, min företrädare som bloggkatt, lämnade över bloggen till mig varnade hon ju för vissa saker. Bland annat att jag skulle vara beredd på att blogghjälpen är VÄLDIGT snål med godis. Jag måste erkänna att jag inte riktigt trodde henne, men la det i alla fall på minnet.

Idag fick jag i alla fall, tyvärr, bevis på att Dina hade rätt!

Jag satt i buren och såg blogghjälpen komma in i rummet. Hon hälsade på två av mina kompisar i andra burar först. Det var OK tyckte jag. Sen kom hon in i vår bur. Och vet ni vad? Människan hade inte en endaste godis med sig! Och det trots att jag vet att vi fått godis av snälla människor som inte är slut ännu (jag håller noga koll på det).

Jag blev naturligtvis tvungen att göra det enda rätta, både får min egen och för mina kompisars skull - jag körde ut henne ur buren och sa att hon skulle gå och hämta godis. Och äntligen begrep hon vad hon skulle göra. Jag hann nästan få pälslossning innan jag fick nåt godis i mig.

Oj, vilken dag!

14 kommentarer:

  1. MEN hur kan Blogghjälpen bara glömma godiset sådär..det går ju inte.Bra att du jamade ifrån.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det verkar som om blogghjälpen kan glömma det mesta. Men som tur är för henne har hon ju mig.

      Radera
  2. Hmm, tror det där med snålhet med godis måste vara en ren epidemi som vår tvåbeningar lider av. Här är det likadant! Bra att du fixade gottisar åt er allihop. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, men vad jamar ni? Hoppas nån snart hittar nån bot för den epidemin. Den upptäckten vore värt ett Nobelpris.

      Radera
  3. Nämen hur kan hon missa en sån sak? Hon behöver tränas på nytt och i hårdträning tror jag.. Sånt där glömmer man bara inte.. Hoppas verkligen det blir bättre snart kompis! Tihi, fint av dig att fixa gottigt till alla :D Nosbuff och Mjölkisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, det verkar tyvärr som om jag får hårdträna henne. Så här kan det ju bara inte fortsätta.

      Radera
  4. Jag vet precis hur det brukar vara med blogghjälpen, man får verkligen sätta ner tassarna och ta i med hårdtassarna ibland för att hon skall förstå det här med godis. Bra jobbat kompis! Tyvärr verkar det vara som stationskatterna jamar att det är nån epedemi bland alla tvåbeningar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är jättealvarligt att det blivit en epidemi av det här. Verkligen oroande. Men jag ska minsann ta itu med hårdtassarna för att komma tillrätta med problemet.

      Radera
  5. Heja Blitz! Man måste vara väldigt TYDLIG för att tvåbeningar ska förstå! Tycker du sköter dig exemplariskt!! Tänk att komma på besök UTAN GODIS.. Hrmf!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sambo & Roxy, ja, kan ni tänka er nåt tokigare än att komma in i buren utan godis, när jag vet att det finns! Skillnad vore om vi inte hade nåt, men det gäller bara att lära henne att ta med sig hit.

      Radera
  6. Typiskt 2-benta att snåla med VÅRAT godis !!
    Hade dom snålat med sitt eget så hade jag INGET jamat !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, sitt eget godis kan de snåla hur mycket som helst med. Tycker t o m det vore bättre att de inte köpte nåt godis till sig själva utan la pengarna på godis till oss.

      Radera
  7. MEN Blitz då, du får träna blogghjälpen med att ha med sig godis varje gång hon hälsar på er.
    Typiskt tvåbeningar.


    Tass tass
    skönt att blogspot äntligen har fixat, så alla vi katter kan jama med varandra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C; T, S, jag får verkligen träna henne ordentligt. Problemet är ju att hon är i det närmast omöjlig att lära sig nåt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...