onsdag 21 december 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.

Idag är jag lite sen med bloggen. Det är helt och hållet blogghjälpens fel. Hon har inte haft tid att lyssna på mig förrän klockan sent. Nåjam, nu är jag i alla fall här.

Jag kan bara konstatera att nu är jag en dag närmare flytt till mitt eget hem. Blogghjälpen sa att hon skulle skaffa en kam som man skulle bryta av en bit på fram till muck? Jag ruskade på huvudet. Muck. Vad är det? Jag ska ju flytta hem. Kan bara konstater att blogghjälpen verkar lite förvirrad. Som tur är har jag allt under kontroll. Och nån kam behöver jag inte. Jag har ju min fina matta.

10 kommentarer:

  1. Och dessutom världens finaste och glansigaste päls!! Nu är det inte många dagar kvar! Sååå härligt!

    SvaraRadera
  2. Ja nu närmar det sig både till julafton och till din flytt hem med stormsteg :)
    HÄÄRLIGT !!

    SvaraRadera
  3. Fundelerar om det var så att blogghjälpen menade att man skulle bryta av en tand på kammen så man höll reda på hur lång tid det var kvar till man muckade som fångarna sas göra förr.

    Men du sitter ju inte i fängelse heller. :) Det närmaste fängelse du kommer är när du får åka i hemska fängelseburen med galler. *ryser*

    Nosgos på dig

    SvaraRadera
  4. Vi förstår att du vill ha det där med julen överstökad. Du ska se att dagarna går jättefort och dagen för flytten kommer snart!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Mjau, julen i all ära men inte går den upp mot en alldeles egen husse, inte :-) Eller en alldeles egen matta! Eller världens glansigaste päls! :D
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  6. Gustav, blogghjälpen tycker också jag har jamarfin päls. Hon gillar både färgen och glänset.

    SvaraRadera
  7. Kjelle Bus, ja dagarna går jättefort nu. Det känns jättekul.

    SvaraRadera
  8. Nea, det var så blogghjälpen menade, men hon säger att man inte behöver sitta i fängelse för att ha en kan som nedräkning. Jag tycker inte jag sitter i fängelse utan jag tycker alla är snälla här.

    SvaraRadera
  9. Hjulia Huller om Buller, jag tror också dagarna kommer gå fort. Sen blir det ju lite läskigt med själva flytten, men jag får försöka tänka på vad som händer efter den.

    SvaraRadera
  10. Gunilla och Frasse, nä det har ni rätt i. Jag tror jag struntar i julen i år!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...