tisdag 6 december 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.


Äntligen lite lugn och ro. Ja, förutom att jag tog tass om Länstidningen som kom på besök. Jag kontaktade nämligen dem och frågade om de kunde komma så vi fick berätta om BM, katten jag skrev om för några dagar sedan som var jättemager och som har brutit underkäken.

Hon kommer att behöva opereras och det kommer kosta en hel del. Kanske finns det några snälla människor som läser om henne som skänker en slant till hennes operation. Det är hon värd, för hon har nog haft jamaront. Nu mår hon bättre, men operation måste det bli ändå så småningom.

Ikväll tror jag att jag ska passa på att ta ledigt och bara slappa. Bäst att passa på för sen måste jag börja förberedelserna för öppet hus på torsdag och Återföreningsmötet på söndag.

16 kommentarer:

  1. Du kan verkligen behöva vila efter allt jobb. Så bra att Länstidningen kom. Kan BMs operation vara något för Snuffefonden och Tasseriet kanske? Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Fräs också att vi inte har pengar att skicka, vi vill så gärna hjälpa lilla BM. *suckar*

    Vila dig du, det har du förtjänat många gånger om.

    SvaraRadera
  3. Jag tror det finns många snälla människor så här i juletid som vill hjälpa BM. Väldigt bra att tidningen ville skriva om det. Men det hade ju inte blivit utan din kontakt. Ha en riktigt skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Ha en underjam kväll.
    Och vila ordentligt

    SvaraRadera
  5. Bra att du fick dit LT så att de skriver om det! Jamar som Dui och Deco - det kanske vore något för snuffe-fondet och ett tasseri?
    Du förtjänar verkligen lite vila nu efter allt jobb, men jag tycker gott att blogghjälpen kunde komma med lite extra godis till dig också.¨
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Du är verkligen en jamarduktig misse, Dina!
    Synd, att det är så långt mellan hemifrån och Södertälje, så vi kan inte komma på Återföreningsmötet.

    Tasskramar
    M & V
    PS
    Vi börjar bli riktigt braiga på att jobba med pinnarna och tråden.
    /DS

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco, vi får se hur vi löser frågan med BMs operation. Ofta händer det att människsor bllir generösa när det läser om en skadad katt så vi hoppas vi får in pengar den vägen.

    SvaraRadera
  8. Sippo, jag tror inte det bara behövs pengar, att nån tänker på BM betyder jättemycket också.

    SvaraRadera
  9. Gustav, mitt jobb som bloggkatt innebär ju bl a att jag måste bestämma när det är dags att ta kontakt med media. Nu var det dags.

    SvaraRadera
  10. Vila upp dig ordentligt nu inför söndagen. Hoppas du får lite godis så du orkar styra upp allt också.

    Nosgos

    SvaraRadera
  11. Max & Måns, nu har jag vilat må ni tro, så nu är jag på G igen.

    SvaraRadera
  12. Alice, jag tycker LT är jamarsnälla som kommer till oss när det hänt nåt. Det gör de ofta.

    SvaraRadera
  13. Mozart & Vincent, vad kul det låter med pinnarna och tråden. Är matte glad att ni hjälper till?

    SvaraRadera
  14. Nea, jag tror jag har det mesta under kontroll inför söndagen, men det gäller ju att styra allt in i det sista.

    SvaraRadera
  15. Förståndigt av dig att ta chansen att vila när du kan, annars är det lätt att man tassar i utbrändhetsfällan. Bra att Länstidningen skriver om BM, hoppas många människor läser artikeln och skänker pengar.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  16. Frasse, vi hoppas också att många hjälper BM, det är hon värd. Hon har nog inte haft det så kul.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...