måndag 19 september 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Det var roligt att så många av mina bloggkompisar kommenterade gosinlägget igår. Det är värdefullt för sammanställningen av min doktorsavhandling i ämnet gos. Än så länge samlar jag bara in material, eftersom det är en hel del annat att göra den här veckan. 

På lördag är det nämligen först medlemsmöte på katthemmet klockan 12. Då är alla som är medlemmar i Södertälje Katthem välkomna. Sen klockan 13 blir det jätteloppis utanför katthemmet. Då kan man köpa korv och kaffe med bröd och så blir det ett lotteri med jamarfina vinster. Bland annat en resa för 1-4 tvåbeningar till Helsingfors, Tallinn eller Åbo. Som ni förstår är det mycket att ordna inför det.

Sen har vi fått påpekande av en tvåbening om våra fina myntakatter. Man vill varna för att katter inte ska leka med dem utan uppsikt, eftersom de kan få i sig garn som skadar tarmarna. Vi rekommenderar därför att man använder katterna som dekoration eller att man har noggrann uppsikt över katten när den leker med myntakatterna och att man tar undan den när de lekt färdigt.

12 kommentarer:

  1. Bra tänkt att varna för garnet. Myntakatterna är verkligen jättefina och alldeles säkert jättemysiga att leka med! Fast om en kisse gör som Rasmus och tuggar på lite av varje är det bra att ha uppsikt på leken. Vi tänkte inte ens på det, fast matte borde vara van vid det här laget... Lycka till på loppisen! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Oj så spännande, tänk att få en hel doktorsavhandling i gosologi. Jag har anser mig som fullpälsad gosolog, men jag har då aldrig tagit en doktorsexamen. *imponerad*

    SvaraRadera
  3. Vad synd att jag inte kan vara med på loppisen :( När det gäller gos gillar jag både knän och allt annat man kan ligga uppe på på de tvåbenta. Däremot är jag inte så mycket för nosbuffande, det är Piffs och Puffs avdelning.

    SvaraRadera
  4. Om vi inte hade bott så långt borta... Då hade vi varit givna på loppisen. Och tänk, att man kan vinna en resa till Helsingfors! Varken matte eller jag har varit där, det hade varit jamarspinnande att åka dit!
    Hoppas ni får in massor av pengar och framför allt att det kommer massor av människor som tycker om katter!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  5. Lycka till med din Doktorsavhandling i det viktiga ämnet GOS !
    Synd att jag bor för långt bort för att komma på lördag :(
    Det hade varit kul att träffa er alla :)
    Jag har en del virkade leksaker , men dom plockar matte undan när jag lekt klart.
    För som du jamar så kan det ju vara en risk med gnagande katter och garn !

    SvaraRadera
  6. Gos är helt klart ett jätteviktigt ämne!Oj vad mycket det är på G. Kom ihåg att ta det lite lugnt emellan också.Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Findus, Isak och Rasmus, även om det är kul att leka måste man tänka på säkerheten. Det tokiga är ju att det finns mycket annat än garn som kan vara farligt för oss.

    SvaraRadera
  8. Sippo, vi kanske skulle ta doktorsexamen ihop? Då behöver vi bara göra halva jobbet var.

    SvaraRadera
  9. Gustav, det är bra att få reda på alla varianter så jag inte glömmer nåt i avhandlingen.

    SvaraRadera
  10. Frasse, jag hoppas mest på att det kommer massa tvåbeningar som tycker om och vill och kan ta hand om katter på lördag.

    SvaraRadera
  11. Kjelle Bus, det hörs att du har en klok matte. Antar att det är du som uppfostrat henne?

    SvaraRadera
  12. Dui och Deco, jo ibland vilar jag lite, men för det mesta är det mycket att göra.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...