tisdag 13 september 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Äntligen har blogghjälpen kommit hem från mötet med kommunen. Hon är jättetrött och jag också, så vi orkar inte berätta så mycket, men vi kan i alla fall säga att vi ska fortsätta diskussionen med kommunen så det verkar inte alldeles kört. Vi hoppas fortfarande att det ska lösa sig, men en sak verkar klar och det är att bidraget kommer krympa.

Sen är det väldigt konstigt att hemlösa katter inte verkar höra hemma nånstans. Vi sorteras in under ”Kultur och Fritid”, men där ska man satsa på ungdomar! De flesta av oss är ju unga! Jag fattar ingenting.
§
Nu får jag fundera på det här och lura ut hur vi ska gå vidare. Måste bara få lite sömn först.

12 kommentarer:

  1. Vad konstigt att katterna går under kultur och fritid. Undrar vad dom håller på med i kommunen?

    Men nu får vi fortsätta planera för Södertälje katthem så ni får en bra lokal och en massa pengar.

    nospuffar från Pontus och Milou

    SvaraRadera
  2. Det låter aningen mera positivt med "kommer krympa" än försvinna. Jag tror fortfarande att allt kommer lösa sig på ett bra sätt. När så starka krafter satts i rörelse blir effekten för stor för att kunna stoppa. Sov gott efter allt jobb!

    SvaraRadera
  3. Nu behöver ni vila ordentligt. Låter i alla fall som kommunen funderar lite. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Tur att det inte är helt kört och precis som Gustav jamar, så låter det bättre med att bidraget krymper än försvinner helt.

    SvaraRadera
  5. Vi känner en viss lättnad över budskapet att det inte är helt kört men inser samtidigt att det är lång väg kvar.
    Verkligen underligt att ni hör hemma under kultur och att ni inte räknas som ungdomar när ni är unga. Hur får kommunmänniskorna ihop detta? *grubblar*
    Hoppas ni sov riktigt gott i natt båda två.
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  6. Så konstigt. Är ni kultur och fritid? Det är inte så att ni ägnar er åt tasskonst när det är stängt på katthemmet? Målar tavlor med svansen och skulpterar vaser med klorna kanske :D

    Nosgos

    SvaraRadera
  7. Pontus och Milou, ja det är precis vad vi måste göra. Hoppas många snälla människor hjälper oss.

    SvaraRadera
  8. Gustav, ja jag kommer i alla fall inte att ge upp! Här ska stridas för mig och mina kompisar.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, ja vi hoppas de gör det. Vi behöver varandra.

    SvaraRadera
  10. Sippo, ja det låter bättre med krympning, men vi har inte fått nåt definitivt besked ännu...

    SvaraRadera
  11. Gunilla och Frasse, jag tycker kommunen skulle ha en egen avdelning för katter. Det är vi värda.

    SvaraRadera
  12. Nea, nä det gör vi inte. Det är alldeles oförklarligt hur vi hamnat där.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...