lördag 3 september 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

 
Idag på eftermiddagen var blogghjälpen här en kort stund. Hon skulle ge medicin till en av mina kompisar som fått et infektion i ena ögat. Vi tyckte det var bäst att han fick medicin så fort som möjligt. När han varit duktig och fått medicinen fick han belöning också. Godis. Eftersom alla katter i alla burar håller stenkoll på godisutdelningen, var ju blogghjälpen tvungen att dela ut godis till oss alla.

Det var bra för ibland kan det vara lite kort om folk på lördagkvällar och då kanske de inte hinner ge oss godis.

Men nu ska jag vila. I morgon är det inte bar öppet huse. Det är Hittekattens Dag också! Då ska vi bjuda på saft och kakor till besökarna. Så i morgon bitti måste jag börja ordna med det.

10 kommentarer:

  1. Det är bra att ni har koll på godisutdelningen, så det inte blir orättvist fördelat. Hoppas det kommer mycket folk i morgon och tittar på dig och dina kompisar.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att din kompis blir bra i ögonat snart, det var ju bra att Blogghjälpen kom och att ni fick godis. Hoppas det kommer jättemånga till katthemmet imorgon.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Ingen rast och ingen ro för dig, det hör vi! Ha det så gott ikväll och jobba inte för hårt i morgon!
    nosbuff å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  4. Nu verkar matte äntligen ha fått lite ordning på datorn så jag kan tassa runt hos mina kompisar. Oj vad mycket det har hänt de sista dagarna! Vi håller tassarna för att det var dina människor som kom häromdagen! Vilken jamarfin film Max & Måns husse har gjort om katthemmet! *klappar tassarna* Du har också haft tassarna fulla ser jag, men glöm inte bort att vila också! Bra att ni fick lite godis!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Så jobbigt din kompis måste ha det med sitt öga. Som tur är brukar det gå över med medicin. Att få godis efter medicinen är jamarbra! Vi tror att den hjälper bättre då. Bra att ni andra fick smaka också. Lycka till med morgondagen! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Sippo, vi försöker hålla koll på godisutdelningen, men tyvärr tycker vi alla att just vi får för lite.

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco, det är bra att det finns mediciner även om de smakar illa. Varför kan man inte göra mediciner som smakar godis?

    SvaraRadera
  8. Maurice & Kajsa, jag ska försöka ta det lite lugnt nu iväll!

    SvaraRadera
  9. Alice, Max och Måns film är verkligen ett jamarbra exempel på hur bra vi bloggkatter samarbetar, liksom bannern från Wikki, FB-uppropet från Sippo och alla gåvor som snälla människor ger oss.

    SvaraRadera
  10. Findus, Isak och Rasmus, det är min erfarenhet också att sjukdomar läker mycket fortare om man får godis. Jag hoppas min kompis snart är alldeles pigg igen.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...