onsdag 27 juli 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen här. Tillsammans med en annan jättesnäll tjej har de jobbat på juridiken som ska ligga till grund för den riksorganisation som förhoppningsvis kommer att bildas mellan flera katthem i Sverige. Det är knepiga saker och flera gånger fick jag jama om för dem hur det skulle vara.

Fast ibland tycker jag blogghjälpen slarvar lite. Jag sa till henne att det måste stå att djur ska behandlas väl. Det tyckte hon var OK. Sen jamade jag att det måste stå att katter ska ha godis minst en gång om dagen. Då säger hon: men det hör väl inte hemma i ett juridiskt dokument?

Nähä, så klart. Det ska väl inte framgå nånstans? 

Nåjam, innan hon gick lyfte hon upp mig. Det brukar jag inte gilla så mycket, men idag fick hon faktiskt pussa mig på pannan. Sen fick jag godis.

12 kommentarer:

  1. Mycket att tänka på tror vi. Blogghjälpen är fankattisk. Mysigt med puss på pannan och godis.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Pffft, katters rätt till godis varje dag, är ju en jätteviktig paragraf. Den ska man ju inte lämna utanför heller.

    SvaraRadera
  3. Nähä, och var ska det stå om inte i ett djuridiskt dokument? TUR att du hjälper till!

    SvaraRadera
  4. Detta juridiska dokument borde ha rubriken "GODIS".
    Och tassograf 1 till 10 ska också vara godis!
    Skämt o sido, finns det de missar som aldrig får godis. Så detta ska göras korrekt.
    Rättigheter framför gottigheter!

    SvaraRadera
  5. Godis är ju en kattlig rättighet så det borde absolutstå med! Puss på pannan är gosigt, men jag tycker inte heller om att bli upplyft. Då brukar jag jama ifrån på skarpen. Vad spännande det skall bli med ert arbete med de andra katthemmen, det kommer säkert bli jamarbra!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det låter som en självklarhet att dokumentet ska innehålla en paragraf om GODIS VARJE DAG !!!
    Tur att du hjälper blogghjälpen Madeleine !!!

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco, jag tror jag börjar vänja mig vid att bli pussad i pannan. Det är nog inte så tokigt.

    SvaraRadera
  8. Sippo, det tycker inte jag heller. Jag ska nog kämpa för min godisparagraf!

    SvaraRadera
  9. Sambo och Roxy - precis! Var ska sånt här stå om inte i ett djuridiskt dokument??

    SvaraRadera
  10. MAx och Måns, jag tycker att just för att det finns en massa missar som aldrig får godis så ska det stå i vår pålisy att ALLA katter ska ha godis.

    SvaraRadera
  11. Alice, jag jobbar vidare med att få många katthem att gå samman. Det är jobbigt, men jag vet nog hur det ska gå till. Jag har många idéer.

    SvaraRadera
  12. Kjelle Bus, det skulle väl bara bli pannkaka av alltihop om jag inte hjälpte till Jag ser det som min plikt.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...