lördag 23 juli 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Idag hade jag riktigt kul på förmiddagen. Det var så här att blogghjälpen kom till katthemmet för att lämna ut två av mina små kompisar, som fått ett eget hem. Deras tvåbeningar var lite sena. Då kom blogghjälpen, som ibland får för sig att hon ska vara lite effektiv, in i vårt rum och kom in i vår bur och började dela ut godis. När hon skulle vidare till nästa bur ringde det på dörren och då var hon ju tvungen att avbryta godisutdelningen.

Efter femtisjutton timmar var hon klar med utlämningen av mina små kompisar och då kom hon tillbaka till vårt rum och fortsatte dela ut godis i de andra burarna. När hon kom ut ur sista buren satt jag innanför vår dörr och jamade som bara den och sa: men vi då. Ska inte vi få nåt? 

Blogghjälpen: men ni har ju redan fått!

Jag: Näe, det har jag inget minne av (så tittade jag frågande på mina burkompisar som också ruskade på huvudet).

Blogghjälpen: Okej då, ni får väl lite till! Tokstollar.

Så kom hon tillbaka till vår bur och gav oss godis en gång till!

När hon hade gått skrattade vi allihop så vi höll på att ramla omkull och jamade: tänk att blogghjälpen är så lättlurad. Det ska vi komma ihåg!

Det var en bra förmiddag på katthemmet.

18 kommentarer:

  1. Ligan hälsar till alla på Katthemmet i Södertälje. Tazz o Kram

    SvaraRadera
  2. Tsss, vilka finurliga katter ni är. Ibland kan man använda människor virrighet till något gott.

    SvaraRadera
  3. Så fiffiga ni är *fniss*

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Det var bra jobbat av er! Vi katter kan komma undan med mycket har jag märkt om man bara sitter och ser oskyldig ut... Och godis kan man aldrig få för mycket av.
    Hoppas det är din tur nästa gång att bli hämtad av en egen husse/matte!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. *FNISS* så firnuliga ni är.
    Ni får börja med det då och då
    så kanske ni blir mer sedda av dom tvåbeningar som kommer till er.

    Hoppas att det blir din tur nästa gång, *Tassen upp*

    Tass tass

    SvaraRadera
  6. *fniss*
    Vilket braigt knep ni kom på där :)

    SvaraRadera
  7. *hihi* Lite får man busa med blogghjälpen ;-)
    Smakade godiset bra som ni fick av mig?

    SvaraRadera
  8. Man kan väl inte begära, att det ska gillas om man fick godiset för flera minuter sedan? Då måste man ju få nytt godis! Bra taktik ni hade med blogghjälpen! :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Inkan och Ligan, vi hälsar tillbaka till er!

    SvaraRadera
  10. Sippo, det är ju tur att man kan använda virrpannorna till nåt. Den här gången blev det ju riktigt bra.

    SvaraRadera
  11. Hjulia Huller om Buller - visst är vi!

    SvaraRadera
  12. Dui och Deco, tack. Vi gör så gott vi kan.

    SvaraRadera
  13. Alice, är det nåt jag är bra på så är det att se oskyldig ut. Den konsten behärskar jag till fulländning brukar blogghjälpen säga.

    SvaraRadera
  14. M, C, T, S vi hoppas också det är vår tur snart. Det är vi värda, säger blogghjälpen. Fast det säger hon om alla katter här.

    SvaraRadera
  15. Kjelle Bus, Visst var det ett bra knep. Och vi delar gärna med oss till andra.

    SvaraRadera
  16. KAttfamiljen, det var ju för att ditt godis var så gott som vi ville ha mera.

    SvaraRadera
  17. Findus, Isak och Rasmus, blogghjälpen har lite tokig tidsuppfattning. Klart att man måste ha mer godis om det gått länge sen man fick nåt.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...