måndag 18 juli 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Idag har inte blogghjälpen varit här. Det kanske var lika bra, för jag har klättrat jamarmycket på burdörren! Bäst att passa på eftersom hon fått för sig att jag ska sluta med det. Men en sak ska jag jama till henne när hon kommer: det kommer kosta godis att få mig att sluta! Mycket godis!

Det är lika bra att sätta ner tassen en gång för alla, så hon vet vad hon har att rätta sig efter. Lilja sa till mig att jag inte skulle ge efter för blogghjälpens nycker.

Annars har jag försökt lära några av mina kompisar att klättra på burdörren idag, men de är inte riktigt lika läraktiga som jag. Vet inte vad det beror på, men jag jobbar vidare. Det ska nog gå.

16 kommentarer:

  1. *fniss* Bra att du försöker lära fler att klättra på burdörren !!!

    SvaraRadera
  2. Så bra! Ju fler som klättrar på nätdörrar, desto större chans att nätdörrar blir standard! :-))
    nosgos å allt det bästaste
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  3. Tror inte att de andra är lika tuffa som du, bra att du sätter ner tassen med godiset! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. För att du ska sluta pratar vi knappast dentisar längre!
    Vitfisk, räkor och rökt skinka är det minsta du ska begära!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Det är alltid bäst att passa på när ingen ser. *host* Underligt att de andra katterna inte är lika ivriga på att klättra, men det har kanske att göra med att du är en ovanligt klok kisse som ser möjligheterna.

    SvaraRadera
  6. Smart att passa på när blogghjälpen inte är där! Ibland är det lugnast så med envisa tvåbeningar, man nickar samtyckande när de ser och sen gör man som man vill när de har gått, då blir alla parter nöjda. Här har vi haft familjeråd alla 5 idag och beslutat att lillbrorsorna Sean och Sherlock skall få nya namn. Sean skall heta Bosse och Sherlock skall heta Mårrgan. Vi fick jama vår åsikt allihopa och vi var faktiskt helt överens, även luddtussarna ser nöjda ut.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Såg bilden där du klättrar på burdörren, hur tufft som helst! Fattar inte varför inte du fått någon egen människa än som uppskattar det? Jag önskar jag kunde klättra sådär, då skulle jag inte vara tvungen att hoppa över grannens staket!

    SvaraRadera
  8. Ni får väl göra ett avtal. När blogghjälpen är där med en dentisask så håller du dig på golvet. När hon INTE är där... :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Kjelle Bus, jag tror de lär sig så småningom. Jag är en bra lärare tror jag.

    SvaraRadera
  10. lillies lya, precis vad jag räknar med. Jag klättrar vidare!

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, jag tror de andra bara behöver lite stöd. Det ska nog gå att lära dem att klättra!

    SvaraRadera
  12. Max och Måns, bra inlägg! Det ska jag ta fasta på när jag förhandlar med blogghjälpen.

    SvaraRadera
  13. Sippo, jag tror precis att det handlar om att jag har en unik förmåga att se möjligheterna. Men jag delar gärna med mig av mina kunskaper.

    SvaraRadera
  14. Alice, det var fina namn. Hoppas de bära sina namn med den äran. Det är fina kissar, liksom du och Wilma.

    SvaraRadera
  15. Gustav, träning Gustav, träning! Du kommer klara det.

    SvaraRadera
  16. Findus, Isak och Rasmus, det värsta är att jag inte är alldeles säker på att blogghjälpen går på en sån lösning. Vi får se. Jag jobbar vidare.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...