tisdag 14 juni 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Idag har jag haft så mycket att göra så jag har inte hunnit blogg förrän nu. Många har sagt att jag inte ska jobba såmycket, utan att jag måste tänka på att ta det lite lungt.

Det kanske är ganska klokt egentligen, och eftersom jag är en kisse som känner igen ett gott råd, så ska jag nog gå och lägga mig nu. Men i morgon är jag nog pigg igen, och då ska jag blogga igen.

God nazzzzzzzzzzz...

10 kommentarer:

  1. Hoppas att du har Zzz... sovit gott ;-) Bra att vara utvilad när en ny dag börjar.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Du behöver förstås vila mellan alla uppdrag du har. Att spinna sig till sömns på en mjuk plats låter härligt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du sovit gott, och kan ta itu med dagens alla uppgifter med fräscha tassar!

    SvaraRadera
  4. Bra Lilja du får ta det lite lugnt du också! Säg till blogghjälpen att hon vilar ordentligt hon med. Det kan behövas lite då och då.

    Ni gör ju båda fankattiska jobb.

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Hjulia Huller om Buller, det blev ju inte så mycket vila, men jag känner mig pigg i alla fall. Man blir inte trött när man har kul.

    SvaraRadera
  6. Findus, Isak och Rasmus, det var verkligen skönt att få vila lite efter gårdagens strapatser.

    SvaraRadera
  7. Gustav, när jag äntligen kunde somna sov jag som en stock ända till morgonpatrullen kom och gav oss mat.

    SvaraRadera
  8. Nea, jag ska säga till blogghjälpen, men hon gör inte så mycket. Det är mest jag som jobbar och står i.

    SvaraRadera
  9. Det är mycket viktigt att vi katter får vår vila. Vi får inte låta oss dras med i det där stressandet som så många tvåbeningar fallit offer för. I stället bör vi företassa med gott exempel och visa att det går utmärkt att strunta i alla måsten och bara tassa och lägga sig ibland.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  10. Psst..*viskar* till den sovande Lilja:
    specialpris 15,90:- på Tempation på Ö&B from imorgon 16 juni
    http://multi.mediapaper.nu/?PubId=AB335C7E8D9828395B362B01EED844FE
    Min matte har fått stränga order att fylla på mitt förråd:)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...