onsdag 8 juni 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Idag har jag försökt ta det lugnt. Det har beshövts efter senaste tidens aktiviteter.

Först var det blogghjälpens resa till tyska landet. Det resulterade ju i att jag fick ta itu med att få nån att skriva till Whiskas för att de skulle ta in godiset Crunch till Sverige. Sen blev det jamarkul party hos Gustav som fyllde 12 år (OJJJ vilken fest!). Sen när jag hade behövt vila ut, var jag tvungen att hjälpa blogghjälpen med styrelsemötet igår.

Idag har jag äntligen fått vila lite. Men i morgon måste jag förbereda mig för öppet hus igen. Och sen har jag jobbat på en annan sak som jag ska berätta om i morgon.

14 kommentarer:

  1. Äntligen en vilodag! Det var dig verkligen väl unnat! Ändå har du tydligen inte kopplat av helt, utan smygjobbat med något?
    Håller tassarna för att det ska komma många snälla människor i morgon!

    SvaraRadera
  2. Även Liljor kan behöva vila emellanåt, särskilt så här i det varma vädret. Spännande att få höra jamas om vad du filurat ut för spännande den här gången... Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående jamare, det skall bli jättespännande att få höra vad du har funderat ut den här gången, jag är säker på att det är något jamarbra! Du är väl värd en vilodag. Jag skickar förbi matte hos er imorgon. Hom mumlade något om att hon ville få lite råd av blogghjälpen, men det där förstod jag inte alls. Hade hon velat ha råd av en klok katt som dig hade jag förstått, men av vimsiga blogghjälpen? *skakar på huvudet* Men du kanske kan vara snäll och hålla en vakande tass över dem? Jag skall se till att matte tar med sig lite godis till er också, så får jag hålla tassrna för att hon inte skämmer ut mig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Håller med övriga missevänner
    klart att du ska få ha en vilodag.
    Blir spännande att höra, vad du har på ditt katthjärta

    Tassetass

    SvaraRadera
  5. Du behöver absolut en vilodag! Koppla av ordentligt! Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Du har förtjänat en ledig dag, så hårt som du jobbar. Hm, nu är vi nyfikna på vad det är för något du ska berätta om.

    SvaraRadera
  7. Är så glad att du får vila. Tur att vi katter är så bra på att koppla av, annars hade du lätt kunna tassa i utbrändhetsfällan.
    Är också spänd på vad du ska jama om för oss :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  8. Gustav, för att vara en dag på katthemmet har det varit ganska lugnt. Men det finns alltid saker som måste tas om tass!

    SvaraRadera
  9. Findus, Isak och Rasmus, alla måste vi nog vila ibland. Har hört att tvåbeningar som inte vilar springer in i väggar. Vad det nu ska vara bra för?

    SvaraRadera
  10. Alice, du kan vara helt lugn. Matte skämde inte alls ut dit, tvärtom. Det var jamarkul att träffa henne.

    SvaraRadera
  11. M, C, T, S, i dagens blogg får ni veta vad jag har hittat på.

    SvaraRadera
  12. Dui och Deco, det har varit jamarskönt med lite vila. Nu är jag pigg igen.

    SvaraRadera
  13. Sippo, både du och jag har ju ansvarsfulla uppgifter. Men ibland måste även vi vila. Du får läsa i dagens blogg om vad jag hittat på.

    SvaraRadera
  14. Frasse, nån utbrändsfälla har jag verkligen inte tänkt att tassa in i. Man är ju inte dum, precis.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...