söndag 15 maj 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Idag har jag mest räknat ihop hur många pengar vi fick in till katthemmet igår. Det var jamarmånga. Jag har sagt till blogghjälpen att hon får se till att pengarna kommer in på  katthemmets konto. Jag vet inte riktigt hur det går till, men det får hon faktiskt greja själv. Nåt kan hon ju göra också.

Annars har det varit öppet hus idag igen. Blogghjälpen var här och visade besökarna runt. Hon brukar alltid stanna extra vid vår bur om hon träffar nån som hon tror vore lämplig som matte eller husse till mig, men idag kom ingen sån.

Hon sa att vi inte ska vara ledsna för det. Det hjälper inte alls, utan vi jobbar vidare. En vacker dag står bara min människa där! Hoppas det inte dröjer så länge.

14 kommentarer:

  1. Vad bra att det kom besökare på öppet hus, även om just din människa inte kom idag. Det är ju mycket som ska stämma när en kisse och en människa hittar varandra. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Hejsan Lilja !
    Såg jag Dig igår.Det var några mörka katter.Den första jag pratade med var Ebba,hon svarade på sitt språk.Vi fick lite kontakt.Hon var stor.Kan ju bero på steriliseringen kanske.Jag betakade dubbelt på allt jag köpte, 2 mjukiskatter,2 sittdynor+2 almanackor.Men det är småslantar.Ska fråga mitt ex. om jag inte kan få ta hans sand med upp, såg den stod kvar i badrummet.Vi fick avliva hans Denize som skulle fylla 19 år 28/5 på min namnsdag.Hon hade slagit i huvudet och ryggen när hon skulle hoppa opp i soffan, dagen efter kunde hon inte gå bara föll åt sidan.Jag var med henne tills hon mötte kattängeln som förde henne vidare. snyft.

    Tass,tass,Misan

    SvaraRadera
  3. Vad bra att det blev mycket pengar! Tråkigt att inte dina människor kom idag men de kommer nog snart tror vi. Matte skickar lite magkli och gos runt öronen och under hakan. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Du ska inte vara ledsen över att det inte blev din tur idag. Var istället glad över att det inte var fel människa som tog med dig hem. Man måste se det positiva i det hela. Det är väl så man jamar?

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att ni fick in många kattringar på loppisen! *klappar tassarna* Men så var det ju du som skötte planeringen också.
    åh, jag vet precis hur det är att gå runt där i buren när det är öppet hus och hoppas på att sin egen människa skall komma. *slokar med morrisarna* Men jag lovar att rätt vad det är så står din matte7husse där och har bara ögon för dig! Blogghjälpen har så rätt i att det är bättre att det tar tid och blir rätt människor som kommer.
    *tröstnosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Jamar så klart som övirga jamare.
    Din människa kommer när du minst anar det, hoppas vi.
    Så bra att ni fick in många pengar till katthemmet
    Det kan säkert komma till nyttiga saker som behövs.

    Håll tassarna uppe så ska du se att din människa kommer en vacker dag.

    Tassen till dig du fina katt

    SvaraRadera
  7. Findus, Isak och Rasmus, visst är det mycket som ska stämma. Precis som när två tvåbeningar ska leva ihop.

    SvaraRadera
  8. Misan, vad roligt att du kom på min loppis. Synd att inte blogghjälpen fick hälsa på dig. Kanske kan ditt ex tänka sig en ny kisse när han sörjt efter Denize. Snälla att du hjälpte henne över Regnbågsbron. Det känns alltid tryggt.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, oavsett vad en del säger så är pengar viktiga. Vi skulle inte kunna överleva utan att vi fick in pengar till katthemmet.

    SvaraRadera
  10. Sippo, det är precis så jag och blogghjälpen tänker. BÄttre att stanna här tills rätt människa kommer.

    SvaraRadera
  11. Alice, jag tycker det är ganska OK här, fast det är klart att jag vill ha ett eget hem. Men det blir så småningom säger blogghjälpen.

    SvaraRadera
  12. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, det var jamarbra att vi fick in pengar. Vi behöv er varenda krona!

    SvaraRadera
  13. Det är så oerhört viktigt att det stämmer mellan katt och människa. En del tvåbeningar saknar den klospetskänsla för katter som krävs, särskilt när det handlar om en så speciell katt som du, Lilja! Och då tror vi att det är bättre att vänta på den rätta. Men vi förstår att du blir otålig!
    Så roligt att ni fick in så mycket pengar *klappar tassar och händer*
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  14. Åh såå bra att det rasslade in mycket pengar på loppisen :)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...