tisdag 8 mars 2011

Katten Ross på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ross på Södertälje Katthem.

När vi hade kommit ut från den där karantänavdelningen på katthemmet, fick vi bo i en större bur. På katthemmet tyckte de det var bra för jag visade tydligt att jag hade behov av att röra mig en hel del.

Bland annat upptäckte jag att man faktiskt kunde hoppa upp i taket i karantän och putta undan luckorna där. Då kunde man hoppa upp där och det var jättespännande. Fast det fick jag bara göra en gång. Sen satte de fast luckan så jag inte kunde öppna den.

Jag tyckte jättemycket om att gosa med dem som kom in i min bur. De hann inte sätta sig förrän jag satt i deras knä. För att inte tala om vad jag tyckte om att busa!

Nåjam, tiden gick. Många tyckte jag var jättecharmig, men ingen ville visst ha mig.

Eller, jo förresten! En tvåbening vill ha mig. Jag fick alldeles nyss veta att min matte blivit godkänd som kattägare. Det är en jättestor ära. Nu blev jag alldeles omtumlad när jag fick det här beskedet.

Det betyder nämligen att jag ska få ett HEM! Nu kommer jag inte att kunna sova på hela natten, utan jag kommer att drömma om hur jag ska få det. Jag berättar mer i morgon, när jag hunnit smälta den här nyheten.

24 kommentarer:

  1. Det är ju helt fantastiskt att du ska få ett eget hem och en egen matte nu! Vilken upplevelse det kommer bli för dig. Säkert kommer du få gosa jättemycket med dina nya matte, och kanske busa litet också. Är SÅ glad för din skull!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Vi är så glada för din skull! Nu kommer du att kunna gosa massor med DIN människa!
    Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Men lille gosekissen - det var ju fantassigaste nyheter!!! Grattis!! All lycka med din nya människa! Du är nog väldigt redo att adoptera en egen människa och vi är övertygade om att du kommer att ta hand om henne på ett alldeles fantastiskt sätt!

    kramar, gottis, nosgos och buff
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska nyheter! Då får du en alldeles egen matte att ta hand om och uppfostra. Du ska se att det blir massor med gos när du flyttar hem. Fast vi hoppas att det inte finns luckor att putta undan där hemma. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Nu är vi alldeles omtumlade av glädje! Tänk att du ska få ta tass om en alldeles egen människa! Så glad hon måste vara som ska bli sambo med en så gosig och stilig kille!
    Kattiljoner kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  6. Vilka fanKATTiska nyheter! Tänk att du får en alldeles egen matte att uppfostra! *kurr* Vilken tur att de satte fast luckan sen, tänk om du hade gått vilse däruppe.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Grattis, helt underbart att du får ett eget hem!! Massor med lycka till önskar Beata, Doris, Sunny och matte!!

    SvaraRadera
  8. Jag är så glad över att du ska få ett hem!! Hoppas att du får en massa lek och Mys! Lycka till!
    *Massa nosbuffar* :)<3

    SvaraRadera
  9. Helt otroligt vilken tur din människa har som hittade dig så snabbt. Det är nog ett slags rekord tror vi.

    SvaraRadera
  10. Gustav, jag räknar med både bus och gos i stora mängder. Det ska bli jättekul.

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, jag gissa om jag ska gosa med henne! Varenda dag, många, många gånger om dan.

    SvaraRadera
  12. Maurice & Kajsa, jag ska verkligen ta tass om min människa ordentligt. Det lovar jag alla.

    SvaraRadera
  13. Findus, Isak och Rasmus, jag tror inte det finns såna luckor i mitt eget hem. Jag får ju massa annat utrymme att busa på där.

    SvaraRadera
  14. Gunilla och Frasse, jag tror hon blir jätteglad, och jag också. Vilken bra familj vi ska bli.

    SvaraRadera
  15. Alice, det hade ju varit jätteläskigt om jag gått vilse "ryser". Men jag hittade tillbaka som tur var. Annars hade jag väl inte fått nåt hem nu.

    SvaraRadera
  16. Beata, Doris, Sunny och matte, visst är det alldeles fantastiskt? Det blir mitt första riktiga hem. Och sista också hoppas jag.

    SvaraRadera
  17. Elin, jag tror att min matte är precis en sån tjej som ger mig massor av både mys och lek. Hon är jättesnäll.

    SvaraRadera
  18. Sippo, det är nog rekordsnabbt som bloggkatt, men jag har ju bott hela mitt liv på katthemmet, så på det sättet är det ju inte rekordsnabbt.

    SvaraRadera
  19. MEN Ross, så trevligt att du redan ska få ett eget hem, mjau
    Vi håller tassarna att det ska gå bra för dig, du fina katt.

    Tass
    Mimmi, Chicko, Tazan, Sessan

    SvaraRadera
  20. Mimmi, Chicko, Tazan, Sessan, jag hoppas också att allt ska gå bra.

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Jag hittade ingen mail så det fick bli en kattentar :)

    Jag har snickrat ihop en liten kattwidget som ett hobbyprojekt så man kan lägga upp på sin blogg och så blir det en ny kattbild varje dag. Just nu fungerar den bara på blogg.se, blogger.com och wordpress.org men om det finns intresse kommer jag nog fixa till fler bloggverktyg. Jag har även skrivit ihop en liten guide om hur man lägger in den som man hittar här http://bloggwidgets.com/dagens-katt/

    Det kan tex se ut såhär http://bilderpakatter.blogg.se/ eller http://bilder-pa-katter.blogspot.com/

    Du kanske vill testa den på din blogg och det vore jättekul om du ville tipsa dina läsare om den :)

    Tack på förhand :)
    Emil

    SvaraRadera
  22. Tack Emil, jag lägger ut det här på min blogg så får vi se vad som händer.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...