söndag 27 februari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Jaha, så har dagen H för Hembesök infunnit sig. Som vanligt kom blogghjälpen till katthemmet mycket senare än jag hade sagt att hon skulle komma. Inte förrän på eftermiddagen anlände hon.

Fast när hon kom in i rummet såg jag genast att det var nån som kom alldeles efter henne. Min nya matte!

De kom båda in till mig, efter att ha spritat tassarna, som man alltid måste innan man går in till oss. Blogghjälpen klappade mig och sa att "här kommer din matte". Då förstod jag att hembesöket var godkänt.

Sen lämnade blogghjälpen buren, men matte satt kvar. Vi kelade lite, men jag var lite orolig, för en av mina kompisar, som flyttade in i buren efter att min kompis som bråkade flyttat ut, är också ganska bråkig. Jag är nästan lite rädd för henne, så det blev lite konstigt ett tag. Som tur är förstod matte varför jag blev orolig och blev inte alls arg på mig, utan sa att jag snart skulle få komma hem och få lugn och ro.

Jag blev jätteglad när hon sa så, även om det dröjer ända till onsdag innan jag får flytta. Efter det kelade vi som sjutton, och när matte tog bort handen buffade jag på henne, så hon skulle förstå att hon skulle fortsätta smeka mig. Det är ju inte ofta nån har haft tid att kela så länge med oss, så jag vet nästan inte hur det är att bli gosad med länge. Men redan efter två timmar var matte tvungen att gå. Då blev jag ledsen, men hon sa att hon snart kommer tillbaka och hämtar mig.

Under tiden kommer jag ha jättemycket att stå i, men det berättar jag mer om i morgon.

24 kommentarer:

  1. Vilken toppenmatte du verkar ha hittat! Tänk att hon stannade så länge och gosade med dig! *kurr* Här har vi vankat av och an hela dagen och väntat på nyheter. Du skall se att tiden går jättefort fast det känns som evigheter fram till onsdag. Jag kommer ihåg hur länge det kändes innan min matte kom och hämtade mig efter att det blev bestämt att jag skulle bo hos henne och Wilma.
    Men nu har du gott om tid att säga hejdå till alla kompisarna, packa väskan i lugn och ro och hinna instruera blogghjälpen om vad hon skall göra när du är borta.
    Du ser att det var värt att vänta tills rätt matte kom!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Vi är så glada för din skull! Vi har precis som du och Alice väntat hela dan på nyheter.
    Tänk snart kommer du att kunna gosa med DIN matte hur mycket som helst!Det kommer säkert att kännas som en evighet innan det blir onsdag och du får åka HEM! men nu hinner du ju säga adjö till alla kompisar. Svansdans! Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Å, Nikita, så underbara nyheter du kommer med! Du kan tro att vi har väntat på den här rapporten... matte har haft din blogg uppe på datorn hela dagen och uppdaterat sidan med jämna mellanrum så att vi inte skulle missa något. Och vi är så jamarglada över att inte bara blogghjälpen utan du själv har godkänt din nya matte! Tänk, att hon stannade i flera timmar hos dig i buren... hon längtar säkert minst lika mycket som du till onsdag, tror du inte?

    Vi är också nyfikna på vem som kommer att ta över den här bloggen efter dig, förstås. Vet du det redan? Fast nu skall vi använda de här dagarna fram till onsdag att skicka massor av styrkespinn till dig, så att du orkar vänta...

    Nosbuffar från hela klostergänget.

    SvaraRadera
  4. Gissa om vi har tassat in hit många gånger idag? Vi har säkert varit nästan lika spända som du på beskedet. Vilken genommysig matte du har fått. Gos i flera timmar, och som förstår att man blir lite nervös för andra kissar ibland. Tassen upp för henne. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Men vad glada vi blir här för din skull Nikita!!
    Underbara nyheter, ett stort lycka till, och onsdag är snart här, och då har du äntligen ett eget hem!!
    Kramar från Beata, Doris, Sunny och deras matte!

    SvaraRadera
  6. Tummen upp för nya matte. Tummen ner för den bråkiga. Men håll ut det är snart Onsdag Nikita..

    SvaraRadera
  7. Människor firar födelsedagar. Eftersom vi är hittekatter och inte riktigt vet vilken dag vi ska firas, brukar matte fira våra "hittelsedagar" - dvs den dag vi fann varandra. Jag tror att din hittelsedag kommer att firas den 27 februari hos din nya matte många år framöver. GRATTIS på dagen!!
    önskar Sambo och Roxy

    SvaraRadera
  8. Oj, nu blir vi alldeles blöta i ögonen här. Vilken lycka det måste vara för dig, som är blyg, att ha fått en sån snäll matte. Vi är så glada för din skull att vi vet inte vad vi ska säga. Vi hoppas att du får möjlighet att berätta hur ditt nya hem är senare.
    *svanskram*

    SvaraRadera
  9. Grattis grattis lilla gulliga Nikita! Din nya matte verkar toppen och ni kommer säkert att ha ett gott liv tillsammans. Vi kommer att sakna ditt otroliga engagemang i kattvälfärdsfrågor, men din eftertassare kommer förhoppningsvis att fortsätta det arbete du påbörjat. Ser fram emot att möta dig i din nya blogg där du säkert kommer att fortsätta att arbeta för hemlösa kissars väl.

    Många gosiga hälsningar från Xantippa.

    SvaraRadera
  10. Det verkar som om du har hittat precis rätt matte för dig. Bara kärleken finns så klarar man allt, och det känns som om det har jamat klick med besked mellan er!
    Vore ju underbart om du fick fortsätta din goda kattgärning i en egen blogg!
    Vi önskar dig all lycka på den nya väg du nu börjar tassa!
    Kramar och tassklappar till dig och din matte!

    SvaraRadera
  11. Jamar som Sippo, inte ett öga är torrt denna dag.
    Kära Nikita, vi önskar dig all lycka till i ditt nya hem, Grattis till dig, mjau
    Hoppas du kommer att trivas i ditt nya hem och att du hör av dig då och då, mjau
    Du har väntat länge nog nu, så nu har du med all säkerhet fått en jättesnäll matte som tar hand om dig, Tassen till dig du fina katt.
    Vi kommer att sakna dig och dina underfundiga kommentarer.

    Tassekramar i massor till dig,Nikita.
    Som sagt LYCKA TILL.

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan
    och Matte.

    SvaraRadera
  12. Yes! Både svansdansar och gråter glädjetårar!

    Så kul Nikita. Äntligen hände det! Visste att det skulle ske, din alldeles egna människa.

    Nosgos

    SvaraRadera
  13. Alice, mina matte är bäst i världen tycker jag. Vi hade jättemysigt när vi gosade. Hon sa att jag kommer få hur mycket gos som helst när vi kommer hem till mitt nya hem. Fast jag tycker tiden går jättesakta. Jag tycker det skulle varit onsdag för länge sen!

    SvaraRadera
  14. Dui och Deco, vi är många som väntat hela dan på besked. Nu gäller det bara att vänta, vänta och vänta.

    SvaraRadera
  15. Klosterkatterna, det känns jättekul att så många väntat på ett positivt besked från mitt hembesök. Men nu är det klart! Jag tror matte längtar jättemycket efter mig, nästan lika mycket som jag längtar efter henne. JAg ska utnyttja tiden fram till onsdag till att instruera min efterföljare. Det kommer bli hårdträning.

    SvaraRadera
  16. Findus, Isak och Rasmus, matte är jättesnäll och klok också. Hon förstod direkt varför jag blev orolig. Men hon sa att den kisse som gjorde mig orolig inte kommer att bo i vårt hem.

    SvaraRadera
  17. Beata, Doris, Sunny och deras matte, det ska bli jättekul att få ett nytt hem. Fast jag tycker det är jättelångt kvar till onsdag.

    SvaraRadera
  18. Joachim Fransson, tummen upp för min matte, men min kompis är nog bara ledsen för att hon inte fått nåt bra hem ännu. Jag hoppas hon snart får det.

    SvaraRadera
  19. Sambo och Roxy, det var ett bra tips. JAg ska jama till matte att vi ska fira 27 februari varje år hädanefter.

    SvaraRadera
  20. Sippo, min matte har lovat att jag ska få fortsätta berätta om mitt liv. Hon har redan gjort i ordning en blogg åt mig!

    SvaraRadera
  21. Xantippa, visst kommer jag fortsätta jobba för hemlösa kissar.Jag jobbar som bara den med min efteröljare nu och lämnar all information jag har.

    SvaraRadera
  22. Gunilla och Frasse, jag har fått en toppenmatte, det är jag säker på. Och ni kommer nog få höra mer av mig även när jag fått ett eget hem!

    SvaraRadera
  23. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, fast eftersom jag kommer fortsätta blogga behöver ni ju inte sakna mig. Bra,va?

    SvaraRadera
  24. Nea, jag har också gråtit glädjetårar må ni tro! Tack för grattiset.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...