söndag 6 februari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag har det varit jobbigt må ni tro. Inte så mycket för mig utan mest för blogghjälpen. Hon har ju inte samma kapacitet som vi katter utan blir lite trött när det händer nåt.

Först var hon på ett hembesök på förmiddagen. Som jag har berättat gör vi ju hembesök för alla katter innan de får flytta till ett nytt hem.

Efter det skickade jag henne på ett möte där flera katthem diskuterade om de kunde gå samman i nån organisation så att det blev bättre för oss katter. Efter det mötet var hon på tre hembesök till. Sen fick hon åka till katthemmet, dels för att hälsa på mig och ge mig och mina kompisar lite godis, dels för att lämna ut två av mina kompisar som fått ett hem.

Mer orkar inte blogghjälpen! I morgon ska jag hjälpa henne att skicka iväg mina auktionspaket. Det är nog bäst att jag hjälper till där så det blir nåt gjort!

10 kommentarer:

  1. Mjausan vad roligt att flera av dina kompisar fått nya hem! *kurr* Vi håller tassarna för att det blir din tur nästa gång. Det låter lovande med mötet som blogghjälpen var på. Jag misstänker att du har hjälpt henne med vad hon skulle säga.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Åh, vi tyckte nog att blogghjälpen fick väldans mycket gjort idag. Hon kan nog behöva lite avlastning med paketen, så det är tur du hjälper till. Vad kul att några av dina kompisar fått egna hem. Vi önskar dem lycka till med att uppfostra sina människor på bästa sätt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Oj då, inte så lustigt att blogghjälpen var lite trött då. Tur att du finns till hands och kan hjälpa till där det behövs.

    SvaraRadera
  4. Hon verkar ha legat i rätt bra ändå, blogghjälpen. kyul att flera kompisar fått sina hem.Det är nog bäst att du hjälper till så det blir rätt med paketen. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Men det låter som blogghjälpen faktiskt haft fullt upp och dessutom glömde hon inte att ge er godis. Du får gosa lite extra med henne så hon vet att du upps-katt-ar hennes jobb för er.

    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Alice, klart jag ställde upp och talade om för blogghjälpen vad hon skulle säga! Hon får ju inte skämma ut katthemmet.

    SvaraRadera
  7. Findus, Isak och Ramus, ja, det är nog tur att jag hjälper till med paket och annat. Annars vet jag inte hur det skulle gå.

    SvaraRadera
  8. Sippo, blogghjälpen brukar ofta säga att hon inte skulleklara sig utan oss katter. Så det så.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, ja om inte jag kollade paketen skulle hon väl skicka dem hur som helst. Tur att jag kontrollerar sånt.

    SvaraRadera
  10. Nea, jag brukar buffa på henne så hon förstår att hon inte är så tokig. Men samtidigt får man ju inte skämma bort henne!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...