lördag 1 januari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Såja, då var nyårsfirandet avklarat. Häromkring katthemmet var det inte så mycket smällande. Vi såg lite ljussken utanför fönstren, men jag tror inte nån av mina kompisar blev rädda.

Lite värre var det hemma hos blogghjälpen. Hon brukar alltid fira nyår på annan ort hos goda vänner, men just i år var de genomförkylda så blogghjälpen var hemma. Det var nog ganska bra, för hennes lilla katt, som firade sitt första nyår i familjen, blev ganska rädd av allt smällande. Blogghjälpen fick sitta och klappa henne medan hon satt i knäet.

Så har nog ganska många katter haft det, för att inte tala om hundar. Visserligen har ju en hemlös liten katt som jag inte mycket att säga till om i livet, men jag tycker ändå det är ganska egoistiskt av tvåbeningarna att de måste hålla på och skrämma djur varenda nyår. Jag ska kämpa vidare för att man ska ge de pengarna till hemlösa katter istället!

12 kommentarer:

  1. Visst är det dumt. Massor pengar som bara går upp i rök och som kan användas så mycket bättre. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Vi håller med dig Nikita. Nyårsraketer och smällare är väldigt onödigt. Tycker så himla synd om de djur som är rädda för smällandet. Skulle vara mycket bättre att ge pengarna till hemlösa djur i stället.

    SvaraRadera
  3. Lite tokigt är det ju när man skrämmer djur så där. Vi röstar för att din idé ska bli verklighet nästa gång.

    SvaraRadera
  4. Visst är det dumt att slänga ut så mycket pengar på att skrämma pälsen av oss katter! Fyjam vad otäckt det var med alla raketerna! *frääääs* Det hade varit mycket bättre att lägga de pengarna på att hitta hem till katter.
    Fast både matte och wilma försökte lugna mig så blev jag så rädd att jag sprang och gömde mig. Jag tycker raketer borde förbjudas! *stampar med tassarna*

    SvaraRadera
  5. Stackars, stackars alla djur som blir rädda! *morrhårsdarr* Vi hoppas verkligen att ni på katthemmet inte blev skrämda. Ja, självklar önskar vi inte att någon misse någon annanstans blev det heller. Raketer kostar visst jättemycket pengar. Då är det synd att de för sådant oväsen att djur kan bli skrämda. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Dui och Deco, precis så tycker jag också!

    SvaraRadera
  7. Kattfamiljen, om vi börjar propagera för det redan nu så kanske i alla fall några fattar vad det handlar om till nästa nyår?

    SvaraRadera
  8. Sippo, det är ju lätt för oss som inte är rädda att inte reagera, men jag tänker mycket på mina kompisar som reagerar annorlunda.

    SvaraRadera
  9. Alice, stackars dig och många andra katter. Hoppas du hämtat dig nu. Tur att du inte tvingades vara ute i eländet också.

    SvaraRadera
  10. Findus, Isak och Rasmus, visst är det tokigt att lägga ner så mycket pengar på raketer. Allt som skrämmer oss katter borde förbjudas *stampar med tassen*.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...