onsdag 29 december 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Nu har blogghjälpen varit och besökt mig i min nya bur. Jag och mina nya kompisar fick godis allihop. Det tyckte vi var bra. Hon blev glad när hon såg hur bra jag trivdes med mina nya kompisar. Jag fräste lite åt dem i början, för då kände jag ju inte dem. Jag tänkte att det kanske var bäst att de förstod direkt att jag var på min vakt. Men ganska snart förstod jag att de inte ville mig nåt illa, så då blev vi vänner.


Efter att blogghjälpen varit här skulle hon åka och köpa mer godis åt oss. Hon sa att nån hade viskat i hennes öra att det var godispengar på väg från snälla människor som följer bloggen och som vet hur välkommet det är. Och blogghjälpen säger att det bästa av allt är att det inte är nåt skadligt godis som vi tycker bäst om. De flesta gillar RC Oral bäst. Då får vi vita fina tänder och vi blir inte tjocka av det heller. Bra, va?

Bilden är förresten tagen idag i min nya bur. Vi ska försöka ta bilder där det syns att jag kan titta ut också, men jag hade ingen lust att flytta mig upp till fönstret just när blogghjälpen var där idag, så ni ska få se det en annan dag.

14 kommentarer:

  1. Så skönt att du trivs i nya buren och med de nya kamraterna! Det är viktigt att man känner sig trygg... inte skall man behöva vara rädd för dem man bor ihop med, särskilt inte i en bur där det inte finns någonstans att fly om man blir rädd!

    Å, så jag hoppas att du skall få en egen matte eller husse riktigt snart! Och slippa flytta mer...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det går bra med dina nya kompisar. Fin bild på dig också! Vi fick vår fina kalender från katthemmet idag. Hoppas att ni får mer godis imorgon. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du och dina nya kompisar kommer överens! Hoppas blogghjälpen kommer med det nya godiset redan imorgon, ni förtjänar verkligen det. Fast ännu hellre önskar jag att ni får egna hem förståss.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Skönt att du kommer överens med dina nya kompisar. Vi ser verkligen fram emot att få se din utkiksplats i fönstret.

    SvaraRadera
  5. Jag är också så glad att du och kompisarna gillar varann. Det kan inte varit kul att bo ihop med nån du inte kom överens med. Och så ser jag fram emot att få se din fönsterplats!

    SvaraRadera
  6. Det är förståeligt att man är lite avvaktande i början, men ni verkar ju redan komma överens väldigt bra, du och dina nya burkompisar. RC Oral är ju supergott, så det passar bra som godis. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Vilket superbra godis RC-Oral verkar vara! Fina tänder och inte behöva tänka på vikten! Verkar ju vara rena drömgodiset. Vi måste be matte köpa det, så att vi oxå får testa.
    Sen tycker vi oxå att det är jamarbra, att du har fått nya trevliga kompmissar. En så trevlig katt6 som du, ska givetvis ha trevliga kompmissar.
    Tasskramar
    M & V

    SvaraRadera
  8. Klosterkatterna, jag hoppas också jag får ett eget hem snart och att det blir ett hem där jag trivs och får stanna för resten av livet. Men blogghjälpen säger att hon tror det blir så. Vi jobbar hårt på det.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, vad kul att ni tyckte om kalendern. Vi tycker själva att den är jättefin. Och hur skulle den kunna vara annat med bilder på katter??

    SvaraRadera
  10. Alice, jag tycker det var en bra nyårspresent att få nya kompisar. Det kommer nog snart mer godis.

    SvaraRadera
  11. Sippo, du ska snart få se min nya utkiksplats. Vänta bara...

    SvaraRadera
  12. Gustav, jag är jätteglad över att ha fått nya kompisar som jag tycker om och som tycker om mig. Sånt betyder jättemycket.

    SvaraRadera
  13. Findus, ISak och Rasmus, ja man måste ju få lära känna sina kompisar innan man accepterar dem. Både de och jag gillar RC Oral.

    SvaraRadera
  14. Hej Mozart & Vincent, RC Oral är toppen, fast det är klart, man får ju inte äta för mycket, får då kanske man blir tjock i alla fall. Fast be matte köpa åt er så ni får testa.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...