lördag 18 december 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag har det varit lite vilodag. Dels för att jag måste hålla tassarna för att Mozart och Vincent får en ny lägenhet, dels för att det har varit så mycket på sistone så jag måste ta igen mig för att få lite distans till allt.


Men den som tror att jag inte arbetar vidare med min väderapparat misstar sig. Även om jag inte jobbar med den fysiska biten, så går hjärnan för högtryck. Här är ingen tid att förlora.

Nu ska jag i alla fall ta det lite lugnt ikväll. I morgon är det öppet hus igen och blogghjälpen ska komma. Om det inte blir godisutdelning då ska jag jama ut henne. Men jag tror inte det behövs. Hon brukar ha viss koll på vad som är viktigt.

15 kommentarer:

  1. Du är duktig du som både håller tassarna för dina vänner och samtidigt fundelerar på din väderapparat. *imponerad*

    SvaraRadera
  2. Klokt att du vilar, man behöver göra det ibland. Imorgon håller vi alla tassar och tummar vi har här hemma för att dina människor kommer. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Man behöver en vilodag ibland, speciellt så hårt som du jobbar med att hålla ordning på blogghjälpen, klura på väderapparaten och hålla tasarna för kompisar. Här håller vi både tummar och tassar och svansar för att din hisse/matte kommer imorgon.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Håller tassarna att de kommer nu. DINA människor. Nosgos!

    SvaraRadera
  5. Va skönt med lite vilodag :-)
    Hoppas blogghjälpen kommer fram nu i snön. Och att dom kommer ihåg dentisarna ;-)

    sv: Hihi lilla Luna tog flytten med ro :-) hon är en väldigt snäll och samtidigt tuff liten fröken.

    SvaraRadera
  6. Så klart måste man få vila emellanåt! Du har ju haft tassarna full med Lussekattstävling, uppfinningar och att instruera blogghjälpen på alla möten. Det gäller att inte få svedda morrhår, eller bli utbränd, eller vad det heter. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Jadå absolut skall hon stanna hos oss :-D
    Fodervärd innebär att hon ägs av uppfödaren och kommer få bebisar här hos oss och sen när hon fått 3 kullar så övergår hon i vår ägo.

    SvaraRadera
  8. Sippo, det gäller att ha split vision. Det har vi katter som tur är. Annars skulle det inte bli mycket gjort på katthemmet.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, visst måste man vila ibland. MAn måste ladda batterierna, säger blogghjälpen. Visste inte att hon gick på batterier.

    SvaraRadera
  10. Alice, jag det har varit mycket att göra. Om inte ni bloggkompisar hade funnits vet jag inte om jag orkat med allt. Tack för att ni finns.

    SvaraRadera
  11. Nea, vi får se vad som händer. Rätt som det är kommer de, säger blogghjälpen.

    SvaraRadera
  12. Kattfamiljen, det är nog fler än jag som behöver vila idag. Lilla Luna är väl också utschasad efter flytten kan jan tro.

    SvaraRadera
  13. Findus, Isak och Rasmus, svedda morrhår är farliga saker. Det är lätt hänt när man vill så mycket som jag. Men jag är en klok katt så jag slår till bromsarna i tid.

    SvaraRadera
  14. Kattfamiljen, det var bra att hon får stanna hos er. JAg var lite orolig ett tag.

    SvaraRadera
  15. Fastän något, som heter Pensionsmyndigheten, inte har betalt ut mattes pengar på 2 månader, så har matte lovat, att vi får tassa över en liten julgodispeng till er mysiga missevänner på katthemmet. Hon säger att vi ska göra det när hon kommer hem efter att ha ätit lunch. Det är bra, för då är hon mätt o gla´.
    God Jul önskar
    M & V

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...