fredag 17 december 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Det verkar som om de flesta som läste bloggen igår tyckte att det var en bra idé med en väderapparat. Som ni förstår är det mycket arbete med en sån och jag har hållit på hela dagen med den.


En av mina bloggkompisar, Gustav, tyckte inte att jag skulle ha med nån snöknapp på apparaten. Och det är klart, som vädret är just nu så kanske det inte är så bra med en sån. Problemet är ju bara att jag redan har gjort en knapp för snö. Jag har funderat hela dan på hur jag skulle lösa detta, men så på eftermiddagen kom jag på en lösning:

Om man trycker på snöknappen så kommer ingen snö. Istället ramlar det ner ett gäng dentisar framför tassarna på oss katter! Vad sägs om det?

12 kommentarer:

  1. Jippi! Toppen! Tänk vad glada alla katter ska bli! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Dentisar istället för snö låter som en kanonbra idé. Då kan det gärna få snöa hur mycket som helst.

    SvaraRadera
  3. Åh, WOWJAM! DET var det bästa jag läst på länge!
    Jama bara till när du trycker på den knappen, för kanske är det bäst att ta skydd precis när de ramlar ner, Dentisarna. Då ska man sitta under ett plåttak och höra på det härliga smattrandet, och veta att alldeles strax börjar FESTEN! Du är då helt suverän!

    SvaraRadera
  4. Vilken STRÅLANDE idé, Nikita!
    Ifall det ändå kommer snö, vore det kanske bra med en knapp, som omvandlar snö till Dentisar också. Om det inte är för komplicerat, förstås.
    Vi syns inte på bloggarna så ofta nu, för matte är både stressad och nervös, så vi måste ta hand om henne. Matte väntar på besked om hon får köpa en lägenhet, som ligger mittemot vår kompis Stigs hus, som ju också är mattes sons hus.
    Håll alla tassar, så vi får lägenheten!
    Tass från M & V

    SvaraRadera
  5. Vilka finurliga funktioner det finns på din väderapparat! Precis som Gustav tror vi att Dentisar inte landar riktigt lika fjädermjukt som dalande flingor i huvudet på en, men än sedan? Efter snöandet upphört så kan snöröjningen börja. Det borde väl vara bra mot tandsten? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Mjau, säger som Sippo
    är det Dentisar som snöar ner, så kan det får snöa hur mycket som helst, *FNISS*

    Verkligen en finfin idé du har Nikita
    Tassen upp igen.

    Mimmi, Chicko, Tarzan,Sessan

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco, jag blir själv så glad om mina kompisar blir glada. JAg gör vad jag kan.

    SvaraRadera
  8. Sippo, ja, det var så jag tänkte. Hoppas det går att genomföra bara. Det återstår lite tekniska lösningar innan den är klar.

    SvaraRadera
  9. Gustav, jag hade tänkte mig att dentisarna skulle ramla ner alldeles framför tassarna på oss, inte i skallen. Fast det är klart att om de blir väldigt många dentisar kanske det är bäst att sitta under tak ändå.

    SvaraRadera
  10. Hej Mozart och Vincent. Har just nu lagt ner arbetet med vädermaskinen för att kunna hålla tassarna att ni får lägenheten! Så fort jag fått besked från er fortsätter jag.

    SvaraRadera
  11. FIndus, Isak och Rasmus, jag ska nog se till att ingen blir skadad av dentisarna. De får ju inte komma nerramlande hur som helst!

    SvaraRadera
  12. Mimmi, Chicko, Tarzan,Sessan, visst kan man stå ut med mycket snöande om det är dentisar istället för snö? Tassen upp på er också!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...