torsdag 16 december 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Med anledning av ovädret som varit idag har jag tänkt på en sak idag. Eftersom det snöat så mycket i Stockholmtrakten har inte blogghjälpen kunnat komma hit idag, när det är öppet hus. Det är ju inte alls bra, även om många andra snälla människor hjälper till här också. Men grejen är ju att det är blogghjälpen som sitter på godiset…


Nåjam, det jag har tänkt är att det skulle finnas en apparat som jag skulle kunna sköta där jag skulle kunna trycka på en knapp så att det blev sol, trycker jag på en annan blir snö, på en tredje blir det varmt och så vidare.

Tänk om jag kunde uppfinna en sån apparat! Vad rik jag skulle bli. Då skulle jag köpa en massa stora fina hus och där skulle katter få bo tills de valt ut en eller flera människor som de skulle ta hand om och flytta hem till. Där skulle det finnas snälla människor jämt som bara gosade med oss hur mycket vi ville.

Fast innan apparaten är klar får vi jobba vidare som vanligt. Vi måste alla göra det bästa vi kan för mina hemlösa kompisar och mig.

16 kommentarer:

  1. Håller helt med dig om allting, utom en liten detalj. OM du skulle uppfinna en sån där knapp, kan du väl skippa snö-knappen?
    Kanske blir dubbeldos av godis i morgon i stället?

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé till uppfinning. Det lär nog ingen dum människa ha tänkt på förut. Jag tycker vi börjar snickra till den omedelbart så att du blir rik och kan köpa stora hus till alla dina vänner.

    SvaraRadera
  3. ´Vilken superuppfinning!Tror nog Blogghjälpen velat vara hos er idag. Vi håller tassarn för att din/dina människor kommer nu. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Snön ställer till med mycket! *fräs* Uteblivet godis för er, och kallt och blött för kissar utomhus. Visst vore det bra med en vädermaskin. *drömmer* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Håller fullständigt med övriga missevänner.
    Helt klart med en vädermaskin, tassen upp.
    Vilken fin idé du har, Nikita.
    vad bra det skulle vara.

    hoppas dina människor kommer snart.

    Tassen till dig du fina katt.


    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  6. Vilken jamarbra ide med vädermaskin! En sån skulle du garanterat bli rik på och kunna köpa flera katthus. Hoppas blogghjälpen kan komma imorgon så ni får lite godis.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Tänk så många frusna missar som skulle vilja ha en sådan apparat nu!
    Hoppas du lyckas uppfinna den.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Kunde du inte ta och klura på en "Spåra nya hem till alla hemlösa katter"-maskin också?!! Hm jag tror att någon uppfinnarmänniska skulle må bra av att adoptera dig som idéfixare! NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  9. Gustav, jag tror jag har löst ditt snöproblem. Läas dagens blogg och berätta vad du tycker!

    SvaraRadera
  10. Sippo, jättebra om du kan hjälpa till med apparaten. Det är lite svårt att göra allt själv och du är ju en kreativ och innovativ katt.

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, jag tror också att blogghjälpen ville vara hos oss. Därför är det så viktigt med en sån där väderapparat.

    SvaraRadera
  12. Findus, Isak och Rasmus, egentligen finns det väl inget positivt alls med snö. Om man inte tycker om vintersporter förstås.

    SvaraRadera
  13. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, egentligen är det ju konstigt att ingen annan kommit på det här med väderapparat förut? Såna borde ju redan finnas.

    SvaraRadera
  14. Alice, det vore jättekul att kunna hjälpa jättemånga av mina kompisar som är ute och fryser och svälter nu. JAg tycker så jättesynd om dem.

    SvaraRadera
  15. Max och Måns, jag jobbar för högtryck! I dubbel bemärkelse.

    SvaraRadera
  16. Wikki, det får väl bli nästa projekt kanske. Om ingen annan kisse antar den utmaningen?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...