lördag 11 december 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Nu har alla som blivit utvalda att få Nobelpris fått det för i år. Tänk om nån annan som har många pengar kunde ställa upp med ett pris för oss katter? Det finns ju många som skulle kunna leva bra ändå även om de gav bort några kattiljoner till oss.


Tänk vad berömd han eller hon skulle bli! Det vore ju världens bästa PR-grej tycker jag. Om vi alla gör en lista på 3-4 personer som har många pengar så kunde vi skicka ett brev till dem där vi erbjuder dem att få instifta ett kattpris mot att det får bära deras namn! Tror ni inte de skulle bli glada då?

Om de inte skulle bli det är de ju jätteknäppa tycker jag.

12 kommentarer:

  1. Återigen så kommer du med bra idéer. Man kan ju tycka att de borde ge pengar till oss katter som inte gör annat än glädjer våra människor. Men inte katten får vi något pris för det. *surar*

    SvaraRadera
  2. Mjau vi skulle kunna instifta Mjaubell-priset! Fast jag tycker ju att den högsta vinsten man kan vinna är när man ser en skygg liten misse på ett katthem och den backar undan för allt - tills den där speciella dagen då en Särskild Människa kommer in genom dörren och ser bara Den Rätta Katten.... Jag hoppas att det händer digg snart, Nikitavännen! NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara instämma med föregående jamare! Nu är det bara 2 dagar kvar till Lucia, oj vad spännande det är att få se vilka som har vunnit i alla tävlingar! Här skall vi samtidigt fira min kompis Wilmas födelsedag också, hon fyller hela 12 år. Hoppas du får fira din nästa födelsedag i ett alldeles eget hem!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Jamarns vilken bra i de. Nikita! Du är så smart och tänker ut så bra saker!

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Bra idé! Du är klurig du, Nikita. Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Nog skulle alla snällisar som hjälper katter förtjäna uppmuntran, och självklart kissarna själva med. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Sippo, det är tydligt att vi får göra som vi brukar - ta saker i egna tassar!

    SvaraRadera
  8. Wikki, vi får nog instifta ett sån pris själva, annars blir det nog ingen ordning. Blogghjälpen säger att min människa kommer rätt som det är och då är jag beredd!

    SvaraRadera
  9. Alice, hälsa Wilma från mig och gratta henne! KAnske får jag fira nästa Lucia i eget hem. Hoppas det.

    SvaraRadera
  10. Nea, jag har ju ganska gott om tid att tänka här på katthemmet. Kul att du uppskattar mina idéer.

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, ja, det gäller att klura ut saker, annars blir det ju ingen utveckling.

    SvaraRadera
  12. Findus, Isak och Rasmus, visst är det konstigt att inte fler inser såna självklarheter?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...