fredag 3 december 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag har jag jobbar som bara den. Blogghjälpen har försökt hjälpa till, men min mesta tid har naturligtvis gått åt till att instruera henne hur hon ska göra.


Nåjam, resultatet har i alla fall blivit att vi har lanserat vår Lussekakttstävling 2010. Jag hoppas att ni vill vara med och tävla? Jag håller på att jobba på ett fint diplom som vinnaren kommer att få.

När ni tävlar är det viktigt att ni skriver namn och adress till er själva, annars vet vi ju inte vem som vinner!

Ni kan gå in på www.sodertaljekatthem.se, sen klickar ni på ”KATTHEMMET” sen på P-SPONSORGRUPPEN och och så klickar ni på ”DEN HÄR LÄNKEN” under bilden och till sist på ”LUSSEKATTEN 2010”. Har ni riktig tur kan ni komma direkt dit genom att klicka på: http://www.astson.se/30426520. Där kan ni se alla kandidater och hur ni ska rösta. Före 10 december måste vi ha alla svaren. Då stänger jag tävlingen.

Oj, vad det ska bli spännande. Oavsett vem som vinner kommer det bli en kanonlusse.

16 kommentarer:

  1. En sådant vackert lussetåg ni blir! Ett gäng härliga kandidater som alla förtjänar att röstas fram... hur gör vi nu? *kliar pälsen* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Vi ska genast tassa in där och kika.

    SvaraRadera
  3. Nu har vi röstat! Ja, jag lät Piff och Puff också tycka något, annars hade de blivit sura. Det ska spännande att se vem som vinner!

    SvaraRadera
  4. Hej igen, Nikita!

    Blogghjälpen undrade tidigare i veckan över ordkontrollen till kommentarer till bloggar. Det måste alla (utom blogghjälpen och du ;) ) skriva när vi kommenterar här. Vill du tipsa blogghjälpen hur man tar bort ordkontrollen, kan ni kika hos Dui och Deco under kommentarerna till dagens inlägg. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Nu har jag röstat! Fast å, så svårt det är... man vill ju att alla katterna vinner!

    Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas matte.

    PS. Gammelmatte har också röstat. DS.

    SvaraRadera
  6. ojoj så svårt det är att rösta, mjau
    ska iväg och rösta när vi tassat klart här, mjau
    ska bli spännandesedan och se vem som vinner.
    Tassetass på er alla fina missar

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  7. Vad ni ligger i! Vi ska genast gå och rösta! Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Nu har vi efter långa öveläggningar lagt vår röst. Jag var ju tvungen att låta Wilma och matte vara med och bestämma också. Helst hade vi velat ge alla söta missar en röst...
    Men tänk vilket fint luciatåg det kommer att bli!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  9. Findus, Isak och Rasmus, visst är vi fina allihop. Och det finns många fler lika fina katter på katthemmet, men jag har valt ut de som varit här längst, för de behöver uppmuntras mest tycker jag.

    SvaraRadera
  10. Sippo, det är bra att ni kikar på min tävlingssida. Och krya på din mage!

    SvaraRadera
  11. Gustav, det var nog smart att låta Piff och Puff rösta också. Vi för se vem som vinner.

    SvaraRadera
  12. Findus, Isak och Ramsus igen: blogghjälpen har varit inne på er blogg och hittat instruktioner. Sen har jag talat om för henne hur hon ska göra, så jag hoppas det fungerar nu, så ni slipper sitta och skriva en massa konstiga bokstäver när ni ska skicka kommentarer.

    SvaraRadera
  13. Klosterkatterna, srCarina och Gammelmatte, jättebra att ni har röstat. Ser att Gammelmatte gärna hade tagit hand om mig om ni inte haft så många katter innan. Det värmer ett litet katthjärta må ni tro.

    SvaraRadera
  14. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, visst ska det bli spännande! Vet inte hur jag ska kunna vänta ända till den 10:e då jag för se resultatet.

    SvaraRadera
  15. Dui och Deco, jag man får inte ligga på latsidan om man ska anordna en lussekattstävling! Det kräver sin katt!

    SvaraRadera
  16. Alice, det är bra att ni samråder med varandra i så här viktiga frågor. Det får ju bara inte bli fel!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...