tisdag 30 november 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Nu kommer min blogg sent idag. Det beror på att blogghjälpen säger att hon haft strömmingsavbrott. Förstår inte vad hon menar. Här har vi haft strömmingsavbrott länge, men allt fungerar ändå.


Jag har precis lagt sista tassen vid papperen för blogghjälpens styrelsemöte ikväll. Det blev en hel del som jag kom på. Viktiga saker som blogghjälpen aldrig skulle kommit på. Nåjam, jag hjälper så gärna till. Och gratis också! Det är verkligen inte mycket jag får betalt för allt jobb jag gör.

I morgon kommer jag nog fortsätta med lussekattsprojektet. Fast först ska jag ta emot en tjej som ska göra ett reportage om oss katter på katthemmet på eftermiddagen. Det ska bli spännande Ska berätta mer om det senare.

12 kommentarer:

  1. Mjau Nikita, det låter ju bra det där att du får besök av en tjej som ska besöka er.
    Kanske hon oxå kan se till att katthemmet kommer ut i olika tidningar med mera och får ännu mer publicitet?
    *tassfunderingar*

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  2. Vi håller verkligen med ovanstående. Hoppas att det blir ett jättebra reportage. Gammelmatte jobbar stenhårt med att försöka få ut budskapet om kastrering och märkning samt registrering av alla katter så att det inte kommer att bli massor av oönskade katter utan hellre lite brist på katter så att det blir status att ta hand om en katt. Du är så jätte-duktig Nikita och gammelmatte önskade att hon kunde ta emot dit också, men det går ju inte för vi är ändå så många här i Klostret, men vi håller tassar och tummar för att du snart ska få din egen familj!

    Tassisar från oss klosterpostulanter i Otterbäcken/ Jenny f.d. katthemskatt i Södertälje

    SvaraRadera
  3. Det där med strömningsavbrott låter skumt.Vad bra att det blir ett reportage om katthemmet. Hoppas att du får vara med i tidningen. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Spännande med besökaren. Du tipsar väl om var man kan läsa om det sedan? Det vore så roligt att läsa om katthemmet, dig och de andra kissarna. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Strömmingsavbrott? Hmmmm, undrar om blogghjälpen har ett rullband med strömmingar som kommer in hela tiden. *fundilerar* Konstigt, det där förstår jag inte riktigt.
    Men vad spännande med reportage! Det måste du jama mer om!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Pffft, vi har också strömmningsavbrott här och vi jobbar ändå. Du gör ett kanonjobb med att lägga fram idéer för styrelsemötena. Utan dig och dina kollegor skulle ingenting fungera tror jag.

    SvaraRadera
  7. Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan, det var ett trevlig besök, men det var ingen tidning den här gången utan lokal-TV.

    SvaraRadera
  8. Jenny, jag vet vilket toppenjobb dina mattar gör för oss katthemskatter. Tänk om det fanns jättemånga som dom, då skulle det inte finnas så många av oss. Då skulle katter kastreras och tas väl om hand och inte behöva springa ute utan nånstans att bo. Synd att jag inte kan komma och bo hos er, men jag förstår ju att man inte kan ta hand om hur många kissar som helst.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, jag vet inte om jag kommer med i reportaget, men jag filmades i alla fall!

    SvaraRadera
  10. Findus, ISak och Rasmus, den här gången går det nog inte att läsa om oss, utan man får se oss på lokal-TV.

    SvaraRadera
  11. Alice, visst är det skumt med det där strömmingsavbottet? Tror jag måste undersöka det närmare.

    SvaraRadera
  12. Sippo, det är nog bara hos blogghjälpen det inte fungerar utan strömmingar. Och du har rätt i att inte mycket skulle fungera här utan oss.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...