söndag 28 november 2010

Katten Nikita på SÖdertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.


Jag antar att de flesta av er inte har hållit på med lussekattstävlingar på sån här professorsnell nivå som jag gör nu? Om man inte känner till hur jobbigt det är att ordna med allt i såna här sammanhang kan man ju tro att det är nåt som man gör med vänstertassen. Så är det inte alls!


Det är nämligen väldigt komplicerat och man måste vara väldigt noggrann och duktig om det ska bli bra.

Först ska ett antal katter väljas ut. Det har blogghjälpen och jag diskussiterat oss fram till. Hon hade som krav att jag var en av kandidaterna, så då fick det bli så.

Sen ska alla kandidater fotograferas. Eftersom jag inte vill att blogghjälpen ska känna sig utanför har jag bett henne sköta detta. Det blir väl som det blir då, men sånt får man ta.

Sen ska alla kandidater presenteras. Där kommer vi att hjälpas åt, jag och blogghjälpen. Sen kommer den spännande röstningen! Det är nästan det svåraste av allt. Men den återkommer vi till när det börjar närma sig.

Lägg därtill spänningen som jag lever under, eftersom jag själv är en av kandidaterna, så förstår ni hur jag har det just nu.




16 kommentarer:

  1. Tur att du är van att morrganisera en del av ruljansen på katthemmet åt blogghjälpen, så att du fått lite träning inför lussekattstävlingen. Det märks att du är en snäll och omtänksam misse, som låter blogghjälpen känna sig delaktig i projektet och fotografera alla kissar. Det ska bli så spännande att se allihop! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Oj oj så spännande! Det är en riktig klobitare det där. Vi håller tassar och svansar för din skull. Men ta det lugnt nu så du inte stressar upp dig och får gråa morrhår.

    SvaraRadera
  3. Du är ju en smart katt så det är klart att du har mycket att klura med! Blir kul att se alla kandidater. Vi vet vem vi ska rösta på. OBS! Du har väl anmält dig till Klosterkatterna? Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Oj vad du har jobbat på! Bra att du sätter blogghjälpen i lite jobb också, tvåbeningar trivs om de tror att de gör nytta. Det här kommer ju bli hur spännande som helst!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. ojoj så spännande det ska bli
    stressa inte ihjäl dig bara
    Snäll du är som låter blogghjälpen hjälpa till lite iaf, så det blir ngn ordning på det hela menar vi, mjau
    Hoppas det är många missar som kommer att vara med på tävlingen årets lussekatt.

    Tass på dig du underbara katt

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  6. Vi instämmer helt i jamandena här ovanför. Det ska bli jättespinnande med alla söta, goa och fina katter att rösta på. Kan berätta att matte sagt att de katter som inte blivit vald som just lussekatt hos klosterkatterna kommer att bli tärnor eller schärngossar(tror jag det hette) istället. Det blir ju ett jättefint luciatåååg (sa matte att det hette)!

    Tassisar till alla kissekatterna

    SvaraRadera
  7. Så kul att du ställer upp som kandidat!

    Ja vill rösta på allesammans. Det kommer att bli så svårt så det inte är sant.

    SvaraRadera
  8. Jag har inte sysslat med lussekattstävlingar ett enda dugg, men när jag läser vad du tassat ner förstår jag att det är jättemycket att tänka på. Jag fattar inte hur man ska kunna välja en enda? Det måste ju vara hur svårt som helst! Längtar efter att få se alla kattidaterna!

    SvaraRadera
  9. Findus, Isak och Rasmus, blogghjälpen säger också att jag är en snäll kisse. Och faktiskt alla andra på katthemmet också!

    SvaraRadera
  10. Sippo, jag får akta mig för gråa morrhår. Det syns ju så väl på mig som är alldeles svar, nästan. Jag har en liten vit prick på bringan också.

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, jag tror faktiskt att jag var den första katten som anmäldes till Klosterkatterna lussetävling. Ja, det är mycket nu.

    SvaraRadera
  12. Alice, jag tror också det är bra för blogghjälpens självförtroende att hon får hjälpa till med lussekattsprojektet. Det ska nog gå bra.

    SvaraRadera
  13. Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan, fast egentligen är det nog jag som ser till att det blir ordning. Blogghjälpen måste man hålla i tassen för att det inte ska bli tokigt.

    SvaraRadera
  14. Klosterpostulanterna, vi ska också ha lussetåg här, fast jag tror vi får ha många små tåg, med ett i varje bur. Det kan bli lite störigt annars.

    SvaraRadera
  15. Nea, visst kommer det bli svårt. Fast jag kommer inte bli ledsen om jag inte vinner. Den som vinner kommer nog att vara den som är mest värd att vinna.

    SvaraRadera
  16. Gustav, det här är nog det svåraste projekt jag tagit mig an. Ibland blir jag nästan svettig när jag tänker på vad jag gett mig in på. Fast det ska nog gå bra i alla fall.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...