fredag 26 november 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Det var kul att det blev sån respons på gärdagens fundering. Den om att alla tidningar borde ta sina lussekatter från ett katthem. Det var många som tyckte likadant. Nästa år kanske vi har fått igenom det, eller vad tror ni?


Kul i alla fall att Vilse blivit nominerad i Eskilstuna-Kuriren. Jag har bestämt att om inte han blir vald ska jag inte läsa den tidningen mer! Jag hoppas ni alla bloggkatter är solidalidariska och inte heller läser den i så fall.

Jamlundakuriren kommer naturligtvis redan i år att välja katt från ett katthem. Vilken det blir vet jag inte ännu, men det lär visa sig (??).

16 kommentarer:

  1. Vi kommer självklart att rösta på Ville, vi får hjälpas åt så han blir Eskiltunas lussekatt.
    Hoppas ni får lite godis idag. Matte skickar kli runt öronen och på magen. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Här kommer vi att rösta på Vilse! Vi kommer även att rösta på Laban i LT som har bott på katthemmet för länge sen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Jag hade anmält Rafael, Sixten och Assar till Karlskoga-Kurirens lussekattstävling, men de kom inte ens till final... *suckar*

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  4. Ska leta upp tävlingen, hoppas Ville vinner. Jag tror att man kan få tidningen att nappa på idén om man är ute i god tid, det tror jag är viktigt. Tass!

    SvaraRadera
  5. Vi ska också leta upp tävlingen och rösta. Man ställer ju upp för sina vänner.

    SvaraRadera
  6. Klart att ville ska vara med att tävla till lussekatt tävlingen, mjau
    Hoppas han vinner, *Tassen upp*
    Ska oxå leta upp den däringa *tävlingen*
    Tassentass
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  7. Visst hoppas vi att det går bra för Vilse! Ehum, vi har visst inte läst reglerna så noga. Är det tidningen som väljer ut ett antal kandidater som blir "röstbara"? Eller kan vi tassa iväg våra röster redan nu? Nåjam, det ger sig. Tycker också att du, Nikita, är värd ett hedersomnämnande som Lussekatt. Detta för att du är så fin både utanpå och inuti, alltid beredd att sträcka ut en hjälpande tass och låna ut bloggen till andra medkatter. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Dui och Deco, jag tror ni menar att ni röstar på Vilse? Det kan ju finnas nån katt som heter Ville också. Vi hoppas Vilse vinner för det är han värd.

    SvaraRadera
  9. Alice, det är bra om Vilse vinner i Eskilstunakuriren och LAban i LT. Fast du kommer snart få fler katter att rösta på på andra ställen...

    SvaraRadera
  10. Klosterkatterna, vad är det för tidning ni har? Inte ens till final?? *morrar*. Men det finns andra lussetävlingar nu har jag hört...

    SvaraRadera
  11. Gustav, du har nog rätt, man måste vara ute i god tid. Attans att jag inte kom på den här idén tidigare!

    SvaraRadera
  12. Sippo, det är klart man röstar på Vilse i Eskilstuna. Han är självklar tycker jag.

    SvaraRadera
  13. Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan, visst är Vilse en självklar vinnare?

    SvaraRadera
  14. Findus, Isak och Rasmus, blogghjälpen tycker också att jag är värd att bli lussekatt, så jag är redan anmäld till lussetävlingen som Klosterkatterna har. Och jag blir nog anmäld till flera tävlingar ska du få se...

    SvaraRadera
  15. Det kommer att bli svårt att rösta hos klosterkatterna. Jag tycker att ni alla borde få bli lussekatter!

    Nosgos!

    SvaraRadera
  16. Nea, klart det blir svårt (fast jag vet ju vilken jag tycker du borde rösta på).

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...